Forbes Israel Logo

דלק נדל"ן: "הטענה כי הסדר החוב מיטיב עם תשובה – סיסמה ריקה"

הקרב על הסדר החוב: חברת דלק נדל"ן יוצאת היום במתקפה ישירה נגד חברת מגדל שוקי הון, אשר פרסמה בשבוע שעבר נייר עמדה נגד ההסדר המתוכנן עם בעלי האג"ח של החברה, בטענה כי הוא "מיטיב עם בעל השליטה יצחק תשובה".

"נייר העמדה שהופץ על ידי מגדל רצוף אי דיוקים באופן שעלול להקים חשש להטעיית הקורא", כתבו בדלק נדל"ן. "התמורה שתתקבל בידי בעלי האג"ח הקיימים במתווה של הסדר גבוהה בעשרות מונים מהתמורה שתתקבל בפירוק".

בין השאר מאשימים בדלק נדל"ן כי במגדל היו להוטים לפרסם את נייר העמדה, ועשו זאת בטרם ביקשו הבהרה מן החברה. "במגדל מיהרו להפיץ את נייר העמדה לתקשורת כשהוא רצוף באי דיוקים רבים, באופן שעלול חלילה להטעות את המשקיעים", נכתב בתגובה.

כך, לדוגמה, מציינת דלק נדל"ן כי השווי בפירוק אליו הגיעו במגדל שוקי הון (315 מיליון שקל) מבוסס על שורה של הנחות לא ודאיות, ותרחישים שההסתברות של התממשותם לפי עמדת החברה שואפת לאפס.

החברה תוקפת גם את טענתה של מגדל על כך שההסדר מוטה בצורה בלתי סבירה לטובת בעל השליטה: "מדובר בסיסמה שאין מאחוריה דבר. במסגרת ההסדר, בעל השליטה מתחייב להזרים 250 מיליון שקל, מנפיק סדרת אג"ח בהיקף של 205 מיליון שקל וכן מעמיד ערבויות ובטוחות אישיות בהיקף של מאות מיליוני שקלים על פני כל תקופת ההסדר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.