Forbes Israel Logo

דראגי: גוש היורו הוא בלתי הפיך – נבנה מנגנון לרכישת אג"ח

שבוע המסחר נפתח בהמתנה של המשקיעים לדבריהם של הבנק הפדרלי בארה"ב והבנק האירופי המרכזי. לאחר שאתמול חוו המשקיעים אכזבה מדברי בן ברננקי, אשר לא הודיע על תוכנית משמעותית להמרצת הכלכלה, היו העיניים נשואות אל עבר מריו דראגי. נגיד הבנק האירופי המרכזי הודיע אמנם על הקמת מנגנון לרכישת אג"ח במדינות מוכות חוב, אולם לא דיבר על צעדים מידיים נוספים, על אף הבטחותיו מן השבוע שעבר "לעשות כל מה שיידרש כדי להציל את גוש היורו".

"הבנק המרכזי האירופי יבנה בשבועות הקרובים מנגנון מנגנון שיוכל לבצע רכישת שיסייע בייצוב עלויות החוב של המדינות במשבר בגוש היורו", אמר דראגי. הוא הביע דאגה מן המצב בשוקי אירופה, ואמר כי "כלכלת אירופה וגוש היורו חלשה, וחוסר הוודאות סביב עתידה מכביד על ביטחון האיחוד. הצמיחה בגוש נותרה נמוכה". עם זאת, ציין הנגיד כי המשבר לא יהרוס את האיחוד: "היורו הוא בלתי הפיך".

"המועצה האחראית, מתוך המנדט שלה לשמור על יציבות מחירים לטווח בינוני, ומתוך העצמאות שלה בקביעת המדיניות המונטרית, עשויה לבצע רכישות בשוק הפתוח בגודל המתאים להשיג את המטרות", אמר דראגי.

דראגי הותיר את הריבית בגוש היורו על כנה, ברמה של 0.75%, זאת למרות תחזיות האנליסטים שציפו שדראגי יוריד את הריבית ל-0.25%.

לאחר פרסום החלטת הריבית, עלה היורו מול הדולר ושערו עמד על 1.22 דולר. בורסות אירופה הגיבו לדברי דראגי בצניחה. בורסת פאריס עברה לירידה של 1.7%, פרנקפורט נחלשת ב-1.8% ובורסת לונדון יורדת ב-0.9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.