Forbes Israel Logo

דרמה באי.די.בי: השופט אורנשטיין עצר מינוי טרי כנאמן לכלל ביטוח

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הוציא היום צו מניעה האוסר על המפקח על הביטוח באוצר למנות נאמן לכלל ביטוח. זאת לאחר פניה של אי.די.בי בעקבות ההסכם למכירת השליטה בכלל ביטוח לידי קבוצת משקיעים סינית.  

"לפני בקשה בהולה לעכב את החלטת המפקח על הביטוח ושוק ההון באוצר למנוי מיידי של נאמן לחברת כלל ביטוח, וזאת עד לדיון בבית המשפט", כתב אורנשטיין בהחלטתו. "מהבקשה שהגיש המשקיף, על דעת הכנ"ר, עולה כי בדעת המפקח למנות נאמן לכלל ביטוח, עוד טרם הדיון בעניין הסדר הנושים של אי.די.בי פתוח, השולטת בכלל ביטוח, ושל חברת אי.די.בי אחזקות, הקבועים לדיון ביום ראשון".

"לאחר שעיינתי בבקשה ונימוקיה, סבורני כי נכון יהיה לעכב את המינוי עד לדיון ו/או עד החלטה
אחרת. משכך, ניתן בזאת צו מניעה האוסר על המפקח על הביטוח באוצר למנות נאמן לכלל ביטוח. המפקח יגיש תגובה ראשונית לבית המשפט תוך 24 שעות ולא יאוחר ממחר בשעה 13:00, וכן יתייצב לדיון בבית המשפט".

השופט איתן אורנשטיין | צילום: פול תמונות – טל שחר, ידיעות אחרונות

מוקדם יותר היום הורה המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג על ניתוק והפרדה בין קבוצת אי.די.בי לבין כלל ביטוח. שריג הורה כי מניות השליטה של אי.די.בי פיתוח בכלל ביטוח יועברו למשמורת לצד שלישי, בלתי תלוי. שריג נימק את ההחלטה בכך שההוראה תבטיח כי כלל ביטוח תנותק מכל השפעה אפשרית של מאבקי השליטה בקבוצת אי.די.בי.

שריג קבע כי מחזיק מניות השליטה יהיה משה טרי, שיפעל לפי הוראות הממונה על שוק ההון ובנאמנות לאי.די.בי. פיתוח. מדובר אמור היה להיות במצב זמני שבו הממונה יוודא כי פעולות מחזיק מניות השליטה יהיו לטובת המבוטחים והחוסכים, וכי מינוי מחזיק מניות השליטה לא יגרום לשינוי בשגרת הפעילות של כלל ביטוח מול מבוטחים, חוסכים וסוכנים ויבטיח את עצמאותה.

"המהלך מנתק את כלל ביטוח מכל השפעה אפשרית של מאבקי השליטה בקבוצת אי.די.בי", אמר היום שריג. "כלל ביטוח היא מהחברות הטובות והיציבות בענף הביטוח בישראל. החברה מנוהלת היטב בכל תחומי הפעילות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.