חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האדם הראשון על המאדים? כנראה שמדובר בילדה בת 13

יש מישהו שלא פתח פעם עטיפה של מסטיק בזוקה וקרא בעתידות שעד גיל 18 הוא יגיע לירח? רובנו גיחכנו, לעסנו את המסטיק וזרקנו את "העתידות" שלנו לפח. אנחנו נגיע לירח? נו, באמת.

אבל מסתבר שיש מי שחושב אחרת או יותר נכון – חושבת. הכירו את אליסיה קרסון בת ה-13 מלואיזיאנה. כיון שעל הירח כבר דרכו בני אדם, קרסון הציבה לעצמה מטרה נעלה יותר- להיות בת האנוש הראשונה שתגיע למאדים.

רגע לפני שאתם מזלזלים במשאלת הלב של הילדה בעלת פני המלאך, קחו בחשבון שהיא מתאמנת כבר שנים רבות ושבנאס"א מאמינים שיש לה סיכוי מצוין להגשים את החזון.
קרסון הגיעה למסקנה שהיא רוצה להיות אסטרונאוטית כשהייתה בת 3 בלבד. מאז היא כבר הספיקה להגיע למחנה החלל בהאנטסוויל, לוס אנג'לס 12 (!) פעמים, להשתתף במחנה עצמו 7 פעמים, לקחת חלק במחנה החלל האקדמי 3 פעמים, במחנה רובוטיקה אקדמית פעם אחת וב"אתגר התעופה" פעם אחת. היא סיימה בהצלחה את לימודיה באקדמיה לטיסות לאומיות בפנסקולה ואת לימודיה באקדמיה לטיסות חלל במתקן של נאס"א באיסלנד.

קרסון כבר הספיקה לעשות היסטוריה פעמיים: היא האדם הראשון שהשתתף בכל שלוש מחנות החלל הבינלאומיים שהפעילה נאס"א, אחד מהם התקיים בשטחה של טורקיה ובאוקטובר 2013 הפכה לאדם הראשון שהשלים את תכנית דרכון נאס"א, כשביקרה בכל אחד מ-14 מרכזי המבקרים של נאס"א ברחבי ארה"ב.

על אף גילה הצעיר קרסון הוזמנה על ידי נאס"א לפאנל מיוחד שהתקיים בוושינגטון ששמו "המשימות העתידיות למאדים בשנת 2030". בתום הפאנל היא נפגשה עם צוות החלל מהולנד, סיירה באוניברסיטת החלל הבינלאומית בקיימברידג' בו היא עתידה ללמוד כשתגדל קצת. בנוסף, לפני מספר חודשים היא נשאה הרצאה ב-TED בקלמטה, יוון בפני ילדים בשטח המחנה הטורקי.

נכון לעכשיו, קרסון לומדת מדעים מדויקים ודוברת מספר שפות. אות הקריאה שלה בסוכנות החלל האמריקנית היא "אוכמניות". היא טוענת בתוקף שכישלון הוא לא אופציה מבחינתה. היא מתחזקת אתר רשמי ועמוד פייסבוק בו היא מזמינה גולשים לשמוע עוד על חלומה לכבוש את המאדים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן