חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האופטימיות מיוון הגיעה לת"א: המסחר ננעל בעליות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים חדות, על רקע מגמה זהה בבורסות ברחבי העולם. הסיבה לאופטימיות הרבה בשווקים היא הדיווח משעות הצהריים במגזין ה"פייננשייל טיימס", לפיו ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס החליט לחזור בו מדרישותיו ולהסכים לכל דרישות מדינות האיחוד האירופי. אם אכן כך יקרה, צפויות מדינות האיחוד להעביר ליוון את כספי הסיוע להם היא מייחלת, וייתכן כי משבר החוב היווני, או לפחות הפרק הנוכחי שלו, יגיע לסופו.

הדיווח המדובר הביא, כאמור, לאופטימיות רבה בקרב המשקיעים, אשר תירגמו אותה במהרה לעליות שערים חדות. המסחר בבורסות באירופה מתנהל בשעה זו בעליות של עד 2%, וגם בוול סטריט נסחרים המדדים המובילים במגמה חיובית.

מגמה זו, כאמור, הגיעה היום גם לבורסה בתל אביב, שם ננעל היום המסחר בעליות שערים. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 זינקו היום ב-1.5% כל אחד, בעוד  מדד הבנקים התחזק ב-0.8%, מדד התקשורת זינק ב-3.2%, ומדד הנדל"ן הוסיף לערכו 2.4%. מדד הנפט והגז התחזק ב-0.7%, על רקע פרסום מתווה הגז אתמול.

מניות הגז והנפט הגיבו היום לפרסום המתווה ולדברי מבקר המדינה, אשר ביקש במכתב ששלח לשר האנרגיה, לא להעביר את מתווה הגז לאישור הממשלה, ולחכות לפרסום דוח מבקר המדינה על פיתוח משק הגז הטבעי. כאמור, המניות הגיבו להתפתחויות, כאשר אבנר עלתה ב-0.7%, דלק קידוחים טיפסה 0.2% ורציו זינקה ב-2.1%.

במחלקת המחקר של FXCM אמרו הבוקר כי פרסום מתווה הגז "תרם לסנטימנט החיובי כלפי הכלכלה הישראלית והשקל. המתווה אמנם טרם אושר, אך המאמצים של הממשלה לאשר את ההסכם עם חברות הגז נתפסים כהתפתחות חיובית עבור הכלכלה הישראלית ובכך גם תורם לחוזקו של השקל. עצמאות אנרגטית היא דבר חיובי למדינה. הדבר יגרום לעלויות אנרגיה נמוכות לאזרח ובפרט לתעשייה. כמובן שהמיסים שנגבים מתמלוגי הגז יעשירו את קופת המדינה".

עוד במוקד תשומת הלב עמדה היום מניית אלון הריבוע הכחול, אשר מחזיקה ברשת מגה המתרסקת. כזכור, רשת מגה הגישה היום בקשה להסדר חוב, בעוד ספקים מובילים במשק פנו בבקשה להוצאת צו להקפאת הליכים כנגד החברה. מניית אלון הריבוע הכחול צנחה היום בתגובה, ואיבדה 13.1% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן