Forbes Israel Logo

האזור היחיד לדווח על ירידה במספר התיירים: המזרח התיכון

הרווחים כתוצאה מתיירות בינלאומית גדלו ב-2012 ב-4% בין החודשים ינואר לאוגוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך מסר ארגון התיירות העולמית של האו"ם. במיוחד גדלו באופן משמעותי הוצאותיהם של התיירים הסינים על נסיעות לחו"ל.

מספר התיירים גדל ב-5% במדינות המתפתחות לעומת עלייה של 4% במדינות המפותחות. התחזית של ארגון התיירות העולמי כלל צמיחה של לא יותר מ-4% לכל השנה. המספרים הראו כי האזור היחידי שדיווח על ירידה במספר התיירים בהשוואה לשמונת החודשים הראשונים של 2011 היה המזרח התיכון, עם מספר כניסות של תיירים הקטן ב-1% מאשר בתקופה המקבילה ב-2011.

הדיווחים מתבססים על נתונים שהועברו לארגון התיירות העולמי ונוגעים ברווחים ובהוצאות כתוצאה מנסיעות בינלאומיות. עד כה, גדלו ההוצאות על נסיעות לחו"ל בסין ב-30%, ולאחריה פולין עם גידול של 22%, רוסיה (15%), ארגנטינה (16%), מלזיה (18%) ו-11% בהודו. ארצות הברית, קנדה, גרמניה ואוסטרליה דיווחו על צמיחה חד ספרתית בהוצאות. באיטליה ובצרפת נרשמה ירידה בהוצאות על נסיעות לחו"ל.

תיירים מבלים בחוף בקובה | צילום: רויטרס

הרווחים מתיירות גדלו ב-48% ביפן, 26% בשבדיה, בדרום קוריאה ובדרום אפריקה וב-17% בהונג קונג. בשנת 2011, הגיע הסתכמו כל הרווחים מהכנסות כתוצאה מתיירות בינלאומית ב-1.2 טריליון דולר או 6% מהיצוא בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.