Forbes Israel Logo

האחוזון העליון של משקי הבית יחזיק בקרוב במחצית מההון הפרטי העולמי

העשירים ביותר הולכים ונעשים עשירים יותר.

זו הייתה הנקודה המרכזית שצריך היה לקחת מדו"ח שפרסמה חברת הייעוץ האסטרטגי הבינלאומית BCG) Boston Consulting Group) על העושר העולמי, אשר פורסם לציבור השבוע. המחקר מצא כי ההון הפרטי בעולם גדל ב-5.3% במהלך 2016, לסכום מוערך של 166.5 טריליון דולר. כמעט חציו של הסכום הזה מוחזק בידי האחוזון העליון של משקי הבית – אלו ששווים לפחות מיליון דולר.

המחקר שערכה BCG, אשר עושה שימוש במידע שמקורו הוא בעיקר מבנקים, לשכות סטטיסטיקה לאומיות וגופי רגולציה כלכלית, סימן את אזור אסיה-פסיפיק בתור האזור הצומח בקצב המהיר ביותר בעולם כיום. ההחזקות הפרטיות שם גדלו בשיעור מוערך של 9.5% במהלך 2016 והגיעו ל-38.4 טריליון דולר. החוקרים מצפים שמשקי הבית של אזור אסיה-פסיפיק ושל יפן, יחד, יעקפו את גובה ההון הפרטי המוחזק במערב אירופה (שעומד כעת על 40.5 טריליון דולר) עד לסוף 2017, ואת ההון הפרטי הצפון אמריקני (55.7 טריליון דולר נכון להיום) עד לשנת 2019.

כסף נמשך לכסף. אסיה פסיפיק תהפוך בקרוב למוקד ההון הפרטי העולמי | צילום: Fotolia

אזורים נוספים חוו גם הם גידול משמעותי בהון הפרטי. הנכסים הפרטיים באמריקה הלטינית עלו בכמעט 9% ב-2016 לכדי סכום המוערך ב-5.4 טריליון דולר, והמזרח התיכון ואפריקה חוו זינוק של 8.5% והגיעו יחד להון פרטי בגובה של 8.1 טריליון דולר.

המשקיעים בכל אזור מחזיקים בפורטפוליו שונה מאוד האחד מהשני. מניות מהוות כ-70% מההון הפרטי בצפון אמריקה, בעוד שביפן, אמריקה הלטינית ואסיה-פסיפיק כסף מזומן ופיקדונות מהווים סוג הנכס הפופולארי ביותר.

ההון הפרטי צפוי להמשיך ולהתחזק בשנים הקרובות, לצד מגמה בינלאומית של גידול באי השוויון של ההכנסה. ב-BCG ציינו כי עד שנת 2021 משקי הבית של המיליונרים "צפויים להחזיק יותר ממחצית מסך ההון העולמי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן