Forbes Israel Logo

האח – והסטארט-אפיסט: נפתלי בנט הצליח לא רק בבחירות לכנסת

גיל: 41
תפקיד: שר הכלכלה
שווי: 25 מיליון שקל

הפתעת הבחירות לכנסת ה־19 הייתה מפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט, שהשיגה 12 מנדטים והפכה להיות הסיעה הרביעית בגודלה. "אחים שלי", פנה בנט לבוחריו הפוטנציאלים במהלך קמפיין הבחירות בניסיון להעמיד את עצמו בשורה אחת עם חובשי הכיפות הסרוגות ממעמד הביניים הישראלי. אבל האם בנט הוא חלק מאותו מעמד ביניים שנתן לו את כוחו העצום, והביא אותו למשרת שר הכלכלה?

בנט גדל בחיפה, ולמד בישיבה. בצבא שירת בסיירת מטכ"ל והיה מפקד פלוגה ביחידת "מגלן". עם סיום השירות הסדיר בדרגת סרן, החל בלימודי משפטים ומינהל עסקים באוניברסיטה העברית. 

לדירוג המלא – הפוליטיקאים העשירים בישראל

השינוי הגדול החל כשהיה בשנה הרביעית ללימודיו, אז הקים עם חברים את חברת הסטארט-אפ סאיוטה, שפיתחה כרטיס אשראי חד-פעמי לקנייה באינטרנט. מהר מאוד שינתה החברה כיוון ופנתה לעסוק בתחום אבטחת המידע. בתקופה הזו בנט, שכיהן כמנכ"ל החברה, גר עם רעייתו גילת בניו יורק.

ב־2005, שש שנים אחרי הקמתה, כשהיא חברה רווחית המעסיקה 140 עובדים, מכרו בנט ושותפיו את סאיוטה ל־RSA תמורת 145 מיליון דולר בעסקת מזומן. על־פי ההערכות, הרוויח בנט מהעסקה עם חמישה מיליון דולר. בשלב הראשון נותר בנט כסגן נשיא בחברה, אולם בתחילת 2006 עזב את תפקידו.

נפתלי בנט | צילום: מרק ישראל סלם

חודשים ספורים אחר כך נמכרה RSA לחברה EMC בעסקת ענק ששווייה 2 מיליארד דולר. על־פי המידע שברשותנו, לא היו לבנט אופציות בחברה, ועל כן, לא הרוויח ממנה בצורה משמעותית.

"אני מאוד גאה בהישג הזה, הכסף לא הולך לשנות את סגנון החיים שלי", אמר בראיון עיתונאי רגע אחרי המכירה. "מה אני אעשה איתו? אקנה עוד ספרים". באותו ראיון, כשנשאל מה היה רוצה לעשות בהמשך, ענה בנט: "אני רוצה להשפיע על מה שקורה בארץ באופן כלשהו, במסגרת חינוך או בכל מסגרת אחרת".

וכך היה: לאחר מספר שנים שבהן היה יועץ לחברות הייטק ומנכ"ל חברת הסטארט-אפ סלוטו, עבר בנט לפוליטיקה. בהתחלה כראש המטה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אחר כך כמנכ"ל מועצת יש"ע, עד שעבר למפלגת "הבית היהודי" והוביל אותה בבחירות לכנסת. 
לאחרונה מכר בנט את הווילה הגדולה ברעננה שבה גר עם אשתו וארבעת ילדיו בשנים האחרונות. את הבית רכש אחרי האקזיט המוצלח ושילם תמורתו כ־8.3 מיליון שקל. על־פי הפרסומים, תמורת הבית קיבל 14 מיליון שקל, סכום גבוה יותר מעסקאות דומות שנערכו באזור בשנה האחרונה.

בנט סירב להגיב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן