Forbes Israel Logo

האימפריה מכה שוב: גוגל תובעת לחסום לאפל את היבוא לארה"ב

בעוד כולנו ממתינים לגלות מה תהייה תוצאת המשפט של אפל נגד סמסונג, גוגל לא יושבת בצד ומחכה להיתבע: אתמול, כך הדיווחים, חברת מוטורולה – כעת, לאחר רכישתה, יחידה בתוך 'גוגל' – הגישה לנציבות הסחר הבינלאומי בארה"ב תביעה על הפרת פטנט רשום נגד אפל. התלונה תחסום את אפל מייבואם לארה"ב של אייפונים, אייפדים, מכשירי אייפוד-טאץ' וכמה דגמי מקינטוש.

זהו האחרון (כרגע) בסדרה של סכסוכים בין הצדדים המעורבים. באופן לא מקרי בעליל, האייפון 4S והאייפד 4G החדש משתמשים בשבבי קוואלקום ואין התלונה של מוטורולה נוגעת להם.

לדברי בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ', "התלונה תתמקד בטכנולוגיות שאפל משתמשת בהן למעשה בכל מוצרי החומרה הנוכחיים שלה. התלונה המלאה, אומרים לנו במוטורולה, לא תהיה זמינה לצפייה באתר הנציבות עד יום ב'". מול פרטים אלה, עומדת הודעתה הרשמית של החברה:

"אנו מעוניינים ליישב את סוגיות הפטנטים האלו, אך חוסר נכונותה של אפל להביא לרישוין אינו מותיר לנו אף ברירה זולת להגן על עצמנו ועל ההמצאות של מהנדסינו".

הוול סטריט ג'ורנל מדווח שגוגל/מוטורולה טוענת כי אפל הפרה לא פחות מ-7 פטנטים שלה, שאף אחד מהם איננו סטנדרט בסיסי. ההבחנה חשובה: ההודעה מגיעה 6 ימים בלבד לפני יום היעד להחלטה סופית בחקירת הנציבות את התלונה הראשונה של מוטורולה נגד אפל (ב-23 ביולי). פסיקה טרומית של שופט הנציבות קבעה כי אפל הפרה רק אחד מהפטנטים המדווחים של מוטורולה, שהוא סטנדרט בסיסי, המעלה סוגיות של תחרות ופחות סביר, לפיכך, שהדבר יוביל לאיסור ייבוא מעשי.

אם פטנט מוחשב כ"בסיסי" ל"סטנדרט תעשייתי", אז מדובר ב"ויכוח כלכלי" על כמה מוציאי הרישיון צריכים לשלם למחזיקי הפטנט, אך בתי המשפט מאשרים לעיתים נדירות למדי פטנטים של סטנדרט יסוד. 

זה אומר על האסטרטגיה של גוגל, של טיפול בסוגיות הרכוש האינטלקטואליות הרציניות של מערכת האנדרואיד – הרי מכשירים מבוססי אנדרואיד כבר הורכזו ע"י בתי משפט בפסיקות שונות כמפרים, בין היתר, 9 פטנטים תקפים של אפל – היא הידרדרות נוספות בתקווה להתפתחויות כאלו שיאלצו הסכמי רישוי צולב, או יגרמו לחתומים הדדיים – שלא לתבוע. 

הפעולה הנוכחית מכוונת בבירור להציב את אפל בעמדת מגננה, אבל האסטרטגיה עלולה להתפוצץ לה בפרצוף אם אפל תקבל רוח גבית מניצחון עתידי במשפט נגד סמסונג. התיק הוא מבוא למתקפה כוללת של אפל על אנדרואיד, כזאת שגוגל תעדיף לפתור מחוץ לכתלי בית המשפט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.