Forbes Israel Logo

האיש העשיר בעולם: לא אקנה עוד חברות טלקום באירופה בקרוב

הטייקון המקסיקני והאיש העשיר בעולם קרלוס סלים לא מתכנן לרכוש בקרוב חברות טלקום אירופיות נוספות, אחרי שרכש את החברה ההולנדית KPN ואת החברה האוסטרית טלקום אוסטריה. כשנשאל על ידי סוכנות הידיעות רויטרס אם בכוונתו להתרחב באירופה, אמר סלים: "לא, לא. אנחנו לא מחפשים להתרחב באירופה כרגע. אנחנו נתמקד במה שיש לנו בשלב הזה".

המיתון הבריח את הטייקון מאירופה | צילום: רויטרס

חברתו של סלים, אמריקה מוביל פרוסה בכ-12 מדינות באמריקה הלטינית וכן החלה לבסס את מעמדה באירופה בעשור האחרון. אולם, עקב שילוב של רגולציה קשוחה בשוק התקשורת האירופי, ריבוי מתחרות מקומיות והשפעות המיתון המחריף במדינות האיחוד, החליט סלים לדחות את התרחבות עסקיו ביבשת לעת עתה. 

האסטרטגיה העסקית של סלים באירופה עדינה הרבה יותר מהגישה האגרסיבית בה הוא נוקט באמריקה הלטינית. בניגוד לרכישת שליטה מלאה בחברות תקשורת שונות באמריקה, סלים מגדיל לאט את אחזקתו בחברות האירופיות. כך למשל, לאחרונה הרחיב את שליטתו בחברת KPN ההולנדית ל-27.7% והגדיל את כמות המניות שלו בחברת טלקום האוסטרית ל-23%. 

כניסתו של סלים לשוק האירופי התרחשה בזמן בו שוק התקשורת המקומי סער מאוד. באותה עת תהו מנהלי החברות והאנליסטים האם המצב בענף יביא להקפאה בתחום במדינות שונות, כמו ספרד וגרמניה. 

אך סלים לא היה מודאג. האיש העשיר בעולם, אשר נוגע בכל תחום אפשרי, מבנקאות למלונאות ואפילו בעל שליטה במכרות ברחבי העולם, המשיך לחפש הזדמנויות עסקיות חדשות. במסיבה לרגל חגיגות יום העצמאות האמריקאי, בביתו של שגריר מקסיקו אמר סלים: "אנחנו תמיד פתוחים לכל הזדמנות בכל העולם… טוב אולי לא להכל".

עבור רכשית המניות בחברת טלקום האוסטרית, שילם סלים כ-1 מיליארד דולר אשר את רובם קנה מהמשקיע רוני פקיק ומשותפו המצרי, הטייקון רג'יב סוויריס.   

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן