חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האם ההפסד לאפל עוזר לסמסונג למכור את הגלקסי?

ביום שישי האחרון פסק חבר המושבעים הקליפורני לטובת חברת אפל וציווה על סמסונג לשלם לה קצת יותר ממיליארד דולר בעוון הפרת פטנטים של יצרני האייפון. רבים הזדרזו לבקר את גזר הדין, אך מסתמנת תופעת לוואי בלתי צפויה: עלייה ניכרת במכירות של מכשירי הסמסונג גלקסי SIII. 

כך מדווח מנהל המחקר של Global Equities research, אשר סקרה נקודות מכירה מרכזיות רבות, כולל של ורייזון ואיי.טי אנד טי, בכדי להתעדכן בדבר ביצועי המכירה של מכשירי הגלקסי בסוף השבוע. התוצאות העלו כי בנקודות רבות אזל מלאי המכשירים בשל הביקוש הרב, כשבחלקן נותרה רק גרסה עבור ספקית סלולר ספציפית, ובאחרות אזלו המכשירים כולם. כמעט כל החנויות דיווחו על "מכירות משמעותיות" של דגמי הסמרטפון של סמסונג, שמכר יותר מהאייפון בחודש האחרון. גם נקודות מכירה בהן נותרו מכשירי סמסונג גלקסי דיווחו כי מכירותיו עולות כעת על אלו של האייפון. 

אפל יצאה מברכת? האייפון 4S והסמסונג גלקסי SIII | צילום: רויטרס

מדובר בתוצאה מפתיעה מעט עבור סמסונג, שבאופן מצטבר כבר ייצרה כמות סמרטפונים שנמכרה ב-20 מיליון יחידות יותר מהאייפון. אומנם לא סביר שהצרכנים החליטו לרכוש את המכשיר בהתבססם על פסק הדין בלבד (החל גם על מכשיריה הקודמים של סמסונג), אך מעניין לראות לאן פונה משיכת הצרכנים לקראת השקתו של האייפון 5. 

הדרישה ליורשו של האייפון 4S מרקיעה שחקים. המתחרים כה מודאגים מהגעתו של האייפון עד כי הם עושים כל אשר לאל ידם בכדי להחניק את חשיפתו. מרגע שייצא האייפון 5, יביט העולם כולו אל עבר שתי החברות, לראות אם הסמסונג גלקסי יוכל להמשיך להתחרות בהצלחה עם המכשיר של אפל. 

בלא קשר למכירות עכשוויות או עתידיות, לפי תחזית המחקר יוביל פסק הדין לעסקת רישוי צולב בין סמסונג לבין אפל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן