Forbes Israel Logo

האקזיט הענק הבא כבר כאן: 25 חברות הסטארט-אפ הישראליות המבטיחות – חלק א'

כולנו כבר יודעים שישראל היא מעצמת סטרטאפ. 90 החברות הישראליות הנסחרות בנאסד"ק ושוות יחד כ-40 מיליארד דולר, ממקמות אותנו במקום השלישי בעולם אחרי ארה"ב וסין. היזמים הישראלים אינם נחים וההצלחה של הדור הקודם מעודדת דורות חדשים של סטרטאפים לצמוח בכל תחום אפשרי: רפואה, בידור, כלכלה ותקשורת. הנה כמה מהשמות שאולי לא אומרים לכם היום הרבה, אך עשויים להפוך במהלך השנה הקרובה לוויז הבא:

Zuta Labs

מעבדות זוטה גייסה יותר מחצי מיליון דולר בקמפיין קיקסטרטר שהסתיים בחודש שעבר והציע לפתור בעיה שמרגיזה אנשי טכנולוגיה כבר שנים באמצעות מדפסת מובייל. אב הטיפוס שצפוי להיות מושק בתחילת 2015 הוא מכשיר קטנטן בגודל של כ-11 סמ' רבוע ומשמש כמדפסת הזרקת דיו ניידת. היא מדפיסה שורה אחר שורה, בדיוק כמו מדפסת רגילה, אך בניגוד לשיטה המוכרת של העברת הדף בתוך המדפסת, ההמצאה החדשה והמיניאטורית, פשוט עוברת על גבי הדף ומדפיסה עליו. היא משתמשת במחסניות צבע רגילות של HP, נטענת באמצעות כבל USB ונכנסת לכל תיק. מגניב לא?


מקור: אתר החברה

Kaltura

במובנים רבים, זוהי חברה שכל סטרטאפ היה רוצה להפוך אליה: מאז הקמתה ב-2006 היא השיגה מימון בגובה 116 מיליון דולר והפכה למובילה בתעשייה לאחר שהציגה מוצר פורץ דרך במיוחד: פלטפורמת קוד פתוח לווידאו אונליין. המוצר מתואר על ידי אנשי התחום כ"גמיש במיוחד" ו"חסין מפני העתיד". כיום, בכל פעם שאתם רואים ווידאו אונליין ביותר מ-300 אלף מקורות החל מארגונים חינוכיים, דרך HBO, הרווארד ועד בנק אוף אמריקה, אתם רואים אותו בזכות הפלטפורמה של Kaltura. מה זה אומר עבור המשקיעים? שהחברה עשויה לרשום אקזיט של מעל מיליארד דולר או הנפקה משמעותית.


Yevvo

החברה מציגה את עצמה כטוויטר של הסטרימינג בשידור חי – תיאור די מדוייק של מה שהיא עושה. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לשתף וידאו חי עם העוקבים שלהם בכל רגע. המנכ"ל והייזם הצעיר של החברה, בן רובין, גייס כמה מאות אלפי דולרים במהלך 2013. הוכחה ליכולת הויראלית של האפליקציה הגיעה באוקטובר שעבר, אז כ-3,000 תלמידי תיכון מדטרוייד הורידו אותה לאחר ששמועה עליה הופצה באופן אורגני. ואז, בפברואר האחרון, הגיע הכסף הגדול כש-Yevvo סגרה סבב גיוס ראשון של 3.7 מיליון דולר. מאז, המשיכה האפליקציה להתרחב ובחודש שעבר, דיווחה רשת בלומברג שהיא שילשה את מספר המשתמשים תוך כמה שבועות.

Yotpo

פתרון פשוט לבעיה נפוצה – זו פעמים רבות הנוסחה המנצחת לסטרטאפ מצליח וזה מה ש-Yotpo הלכה עליו כשפתחה פלטפורמת אונליין לבקרת לקוחות. נראה שהיא הצליחה למצוא את האיזון הנכון בין סטנדרטיזציה, והתאמה לצרכי הלקוח: שירות הפלאג אנד פליי שלה מאפשר כמה פונקציות סטנדרטיות כמו תרגומון, אך הוא גם גמיש מספיק, כך שיוכל להיטמע באופן לא מורגש כמעט בתוך עיצוב של כל אתר אינטרנט. המשקיעים כך נראה, חושבים ששני המפתחים התל אביביים עשו את זה נכון. בינואר סגרה Yotpo סבב גיוס ראשון של 11 מיליון דולר.

MyPermissions

על כמה הסכמי פרטיות באינטרנט חתמתם לאחרונה מבלי שקראת אותם? לכמה אפליקציות יש גישה למידע אישי שלכם? קרוב לוודאי שליותר ממה שהינו רוצים. הבעיה עם הסכמי הפרטיות האלה ומתן ההרשאות שכל אפליציה מבקשת עם הורדתה היא שקשה להחזיר את הגלגל אחורה לאחר שנתתם את הסכמתכם. MyPermissions הוא שירות שסורק את כל האפליקציות שמקבלות מידע עליכם ומראה לכם את התוצאה מרוכזת במקום אחד. משם אתם יכולים להפטר מהאפליקציות הפולשניות מדי. שירות האפליקציה זמין ל-iOS, אנדרואיד וכרום ועובדת עם מימון של 2.6 מיליון דולר שגוייס בשני סבבים ב-2013.

Otonomic

פלטפורמות לבניית אתרים בדרך כלל מנסות להפחית את מספר לחיצות העכבר שתזדקקו להן בשביל להשלים בניית אתר. Otonomic שהוקמה בחודש מרץ, לוקחת את הניסיון הזה צעד אחד קדימה: קליק אחד הוא כל שנדרש על מנת לבנות אתר. החברה שלקוחות המטרה שלה הם עסקים קטנים ופרילנסרים, השיגה את ההישג המרשים הזה באמצעות יכולת לשאוב את כל האינפורמציה הנחוצה על העסק מתוך עמוד הפייסבוק שלו. האתר מתעדכן באופן אוטומטי בכל פעם שהמידע בעמוד הפייסבוק מתעדכן. האתרים תומכים במכשירים סלולריים וחנויות אונליין, ואם לא אכפת לכם ללחוץ על העכבר עוד כמה פעמים, ניתן גם לערוך את אותם. בחודשיים הראשונים לפעילותה יותר מ-20 אלף לקוחות בנו אתרים באמצעות השירות, ובמאי האחרון השלימה החברה גיוס של מיליון דולר.

GetYou

המפתחים של GetYou פיתחו פלטפורמת פידבק חברתית שמאפשרת למשתמשים לגלות מה זרים וחברים חושבים עליהם. משתמשים מתחברים למשתמשים אחרים על ידי ניחוש של תכונות מסויימות כמו גיל, מקצוע ואישיות. המשתמשים גם רואים מה אחרים חושבים עליהם. GetYou מכוונת ליצור פרדיגמה חדשה באינפוט החברתי, על ידי כך שהיא מאפשרת לאנשים לתת פידבק והתרשמות בגרף החברתי דרך מכניזם משחק אינטראקטיבי מעבר לתגובות ולייקים רגילים. החברה גייסה הון ממשקיעים כמו RDSeed ואבישי אברהמי, מייסד Wix.

BillGuard

הייזם הסדרתי, ירון סמיד ומומחה אבטחת המידע, רפאל אוזן, הקימו את הסטרטאפ שלהם כי הם מצאו את פעולת בדיקת חשבונות כרטיסי האשראי מעיקה למדי. הם התכוונו לעצב אפליקציה שתציג אותם בפשטות, אך בדרך הבינו שיש להם ביד משהו מעבר לכך: מכשיר לגילוי הונאות. הם הבינו שהונאות מגיעות במספר צורות ולא בהכרח כוללות מקצוענים שגונבים זהות. הונאות יכולות לבוא לידי ביטוי בחיובים קטנים שלא הסכמתם עליהם ובכל זאת נכללים בחיוב של חדש הכושר למשל. המוצר יודע למצוא את ההונאות הללו ומאפשר למשתמש להצביע עליהן גם בעצמו ובכל לשפר את ביצועי המוצר בעתיד. החברה גייסה 13 מיליון דולר בשני סבבי גיוס במהלך 2010.

Optimove

Optimove המבוססת על עסקי העיר בתל אביב, מספקת כלים עבור חברות העוסקות בסחר אלקטרוני לצורך שימור והרחבת קהל הלקוחות שלהם. פלטפורמה זו מחליפה את אסטרטגיית 'הניחושים' של המשווקים כיום באלגוריתמים ומעקבים אנליטים שמספקים הנחיות ספציפיות לגבי אלו מודעות ושירותים מתאימים לכל לקוח אינדיבידואלי. הסטארט-אפ נוסד בשנת 2009 והתחיל את דרכו על ידי מימון עצמי של מייסדיו ומענקים מממשלת ישראל , כיום החברה מעסיקה 35 עובדים והיא מעניקה שירותיה למגוון רחב של לקוחות, החל מאתרי משחקים ועד חברות סחר אלקטרוניות בארה"ב.

Petbnb

Petbnb הוא בדיוק מה שהוא נשמע – שירות המספק את האפשרות למצוא "בייביסיטר" לחיית המחמד שלנו בזמן שאיננו נמצאים. זהו פתרון אלגנטי לבעיה נפוצה ומשמעותו שאין צורך יותר להפיל על אמא את הכלב כאשר נוסעים לחו"ל. בנוסף זה הרבה יותר זול מאשר לצרף את חיית המחמד לטיסה קונבנציונלית וכנראה שגם הרבה יותר נעים עבורה.

Telesofia

רק כרבע מהחולים באמת מבינים את ההוראות על התרופות שהם נוטלים, גם אם הן פשוטות כמו "קח גלולה אחת כל 4 שעות". זו נקודת המוצא שממנה צמח הרעיון של קבוצת רופאים ואנשי טכנולוגיה ישראלים – פיתוח פלטפורמה המאפשרת לרופאים להסביר בקלות למטופלים באופן אישי כיצד להשתמש בתרופות באמצעות וידאו. הסרטונים שיכולים להיות מוצגים בכל מכשיר, משתמשים בהדגמות ובשפה יומיומית על מנת לוודא שהוראות הרופא אכן הופכות לפעולה נכונה בבית. הם גם מסננים מידע לא רלוונטי, כך שגבר בן 65 לא יקבל אזהרות על תופעות לוואי לאשה מניקה. עד כה Telesofia עובדת עם תקצוב של 1.5 מיליון דולר ולאחרונה החלה בסבב גיוסים ראשון.

מקור: אתר החברה

לחלק ב' של הכתבה

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.