Forbes Israel Logo

הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות שערים; מניית אל על זינקה

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית על רקע ירידות השערים אשר נרשמות בשעה זו בוול סטריט ולאחר הצניחה שחלה אתמול בשער הדולר בעקבות הודעת בנק ישראל כי יותיר את הריבית על רמתה הנוכחית.

במחלקת המסחר של FXCM העריכו הבוקר כי יחס הדולר-שקל יטלטל בטווח הקרוב בין 3.90 ל-4 עד שיתבהרו כוונותיו של בנק ישראל. "למרות האכזבה של השוק מהחלטתו הצוננת של בנק ישראל, ההרחבה הכמותית עדיין על הפרק. בנק ישראל חושש מאוד מדפלציה ומהשלכותיה ההרסניות וארוכות הטווח על המשק. אם נראה את המשך מגמת ירידת המחירים, בנק ישראל צפוי להשיק מדיניות כזו. ההחלטה של בנק ישראל ביום שני פשוט ביטאה גישה סבלנית יותר והמתנה לנתוני מקרו ואינפלציה נוספים לפני שיוצאים לדרך עם מהלך כה דרמטי ומרחיק לכת".

במהלך היום השתנתה המגמה כמה פעמים, ועם סיומו, כאמור, ננעל המסחר בעליות שערים. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, מדד ת"א 100 טיפס ב-0.3% ומדד הבנקים הוסיף 0.3% לערכו. מדד הנדל"ן זינק  ב-1.4%, מדד התקשורת התחזק ב-1.1% ומדד הנפט והגז טיפס ב-0.7%.

מניית אל על זינקה היום ב-4.4% לאחר פרסום הדוחות הכספיים, לפיהם רשמה החברה הפסד של 28.06 מיליון דולר לעומת רווח של 26.6 מיליון דולר בשנה שעברה. ההכנסות הצטמצמו מעט גם הן ועמדו על כ-2.08 מיליארד דולר.

חברת הביטוח מגדל פירסמה היום דוח כספי ל-2014 המצביע על ירידה של 27% ברווח הכולל של החברה שהסתכם ב-583 מיליון שקלים. מניית החברה עלתה היום ב-1.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.