Forbes Israel Logo

הבורסה בתל אביב צנחה, המדדים המובילים איבדו מעל 4% מערכם

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח היום, כשהבורסה הגיבה לראשונה לירידות השערים החדות אשר נרשמו ברחבי העולם במהלך הסופ"ש. כזכור, המגמה השלילית החלה כבר ביום א' הקודם לאחר הכרזתו המפתיעה של הממשל הסיני על ביטול הצמדת היואן המקומי לשער הדולר – ובכך הביא לפיחות משמעותי בערכו של המטבע הסיני. לכך התווספו עוד שורה של נתונים שליליים אשר פורסמו בסין בימים האחרונים ואשר מעידים על ההאטה החמורה בצמיחה במשק הגדול ביותר בעולם – אשר שימשו כטריגר לירידות החדות אשר נרשמו בבורסות העולם ביום ו' האחרון.

במוקד תשומת הלב עמדה כמובן הבורסה בוול סטריט, שם צנחו המדדים המובילים בכ-3%, בעוד גם בבורסות אירופה נרשמו ירידות חדות. כל אלו, כאמור, הגיעו הבוקר גם לרחוב אחוזת בית בתל אביב, שם ננעל היום המסחר בירידות חדות. מדד ת"א 25 צנח ואיבד 4.1% מערכו, וכמוהו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים איבד לא פחות מ-4.8% מערכו, מדד הנפט והגז צנח 4.3%, מדד הנדל"ן נחלש ב-4.1% ומדד התקשורת ירד ב-4.1% גם הוא. מדובר ביום המסחר הגרוע ביותר אשר נרשם בבורסה מאז שנת 2011.

צילום: thinkstockphotos

בגזרת המניות, הנפגעות הגדולות ביותר כיום היו מניות הבנקים, אשר הגיבו גם לצניחת מניות הגופים הפיננסיים ברחבי העולם. בין הנפגעים העיקריים היו בנק הלאומי (נחלש ב-5.1%) ובנק דיסקונט (ירד 5%). גם חברת הענק טבע צנחה בתגובה לירידות בוול סטריט ונחלשה היום ב-3.1%, בעוד חברת טאואר איבדה 7.5% מערכה.

כעת נשואות עיני כולם להודעת הריבית אשר יפרסם מחר בנק ישראל, כשרבים במשק כבר מעריכים כי לאור המפולת לבנק ישראל לא יהיה מנוס מלהוריד את הריבית פעם נוספת – ולהכריז לראשונה אי פעם על ריבית אפסית במשק. ברחבי העולם עסוקים האנליסטים והפרשנים בניסיונות להעריך האם מדובר בתיקון זמני בלבד – או שמא מדובר בתחילתה ל מפולת מתמשכת, אשר תמחק את עליות הערך אשר נרשמו בבורסות ברחבי השנה החולפת. בינתיים נראה כי מרבית הפרשנים סבורים כי האפשרות הראשונה היא הנכונה, וכי לפחות כרגע לא נראה כי הירידות צפויות להקצין אף יותר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.