חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה מתאוששת: מניית רציו עלתה ב-6.6%

בורסת תל אביב התאוששה היום מהירידות החדות שרשמו אתמול המדדים המובילים. חברות האנרגיה המשיכו לעמוד במוקד לאחר הפרסום לגבי התעניינותה של חברה בינלאומית נוספת במניות פרויקט לוויתן. עניין רב עוררה גם מניית חברת טבע, אשר הודיעה על נתונים חיוביים לטיפול בלקווינימוד על מחלת קרוהן. 

המדדים המובילים באחד העם נסחרו היום כאמור במגמה חיובית: ת"א 25 התחזק ב-0.7%, ת"א 100 הוסיף 0.7% לערכו ומדד הבנקים רשם עלייה של 2.4%. מניות הגז והנפט התאוששו מהצניחה אתמול ורשמו עלייה של 2.4%.

הצניחה הגדולה של מניות הכשרה ומודיעין הגיעה לאחר שהחברות הודיעו אתמול על החלטתן לנטוש את פרויקט "שרה" בעקבות ממצאים שהראו כי לא נמצאו במאגר כמויות גז מסחריות. 

חברות הגז דלק קידוחים, אבנר ורציו, ריכזו עניין כשותפות פרויקט לוויתן, הנחשב היום למאגר הגז הטבעי הגדול ביותר שהתגלה במים עמוקים. היום פורסם כי בנוסף לגזפרום הרוסית וטוטאל הצרפתית גם חברת וודסייד האוסטרלית הביעה עניין בהשתתפות במכרז על 30% ממניות הפרויקט, ככל הנראה על פי שווי של כ-7 מיליארד דולר. על פי הערכות עדכניות שווי המאגר הנמצא מערבית לחיפה הוא בין 4-5 מיליארד דולר. מניית רציו זינקה ב-6.6%, מניית אבנר עלתה ב-3.7% ומניית דלק קידוחים הוסיפה 5.7% לערכה.

"הבורסה חזרה ללבוש ירוק בהובלת סקטור הבנקים המקומי המצוי בעיצומו של קם בק מרשים לאחר שעלה בכ-25% מן התחתית, וסקטור האנרגיה המקומי החבוט אשר רק אתמול הוביל את הירידות בבורסה המקומית", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "סיפור היום שייך ללא ספק לנכונות של חברת וודסייד להשקיע בלוויתן. על אף העליות הנאות במדד האנרגיה היום מצוי סקטור האנרגיה המקומי עמוק בטרטיטוריה השלילית,ורשם מתחילת השנה תשואה שלילית של 6.5%. זאת בעת שמדד תל אביב 100 עלה בכ-9%".

"שוק האג"ח הממשלתי המקומי סיפק מחזורים חריגים", הוסיף פגוט, "לאחר הנפקה מוצלחת שלא הפריעה למדדי האג"ח הממשלתי להמשיך בדרכם צפונה. זאת בהמשך ישיר למגמה באפיק זה מאז שנודע על הקדמת הבחירות, וכן התברר כי הלחצים האינפלציוניים במשק נמוכים מהצפוי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן