Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות: אי.די.בי נחלשה ב-3%

הבורסה באחד העם נעלה את המסחר במגמה שלילית. מניית אי.די.בי אחזקות המשיכה לרכז עניין על רקע הפרסומים על ההצעה שהגישה לנציגויות האג"ח ובה ביקשה להגיע לדחות את פרעון החוב. ההצעה מגיעה לאחר שאמש פורסם על מגעים למכירתה של כלל ביטוח לכור, וזאת במטרה לסייע לחברה לפרוע התחייבויותיה. כמו כן, היום פירסמה החברה הבת של כלל ביטוח, כלל פיננסים כי היא מוכרת את פעילותה בתחום קרנות הנאמנות וניהול התיקים ומתפרקת מנכסיה. 

ת"א 25 ירד ב-0.8% ואילו תל אביב 100 נחלש ב-0.6%. מדד הבנקים איבד 1.8%, מדד ומניות הנדל"ן רשמו ירידה של 0.6%. 

מניית אי.די.בי אחזקות איבדה היום 3% מערכה. הבוקר נודע כי נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי, מבקש מנציגות האג"ח של החברה דחייה של 5-15 שנה בתשלום החוב. החברה הציעה למחזיקי האג"ח פריסה מדורגת וארוכה של התשלום תמורת ריבית גבוהה יותר. גורם המקורב לחברה מסר כי כרגע אין כל הסכם באשר לדחייה וכי נציגויות האג"ח בוחנות את ההצעה שהוגשה להן.

אמש זינקה המניה ב-7.2% לאחר שאישרה את הפרסומים לפיהם מתקיימים מגעים למכירת חברת כלל ביטוח לחברת כור. נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי אחזקות, החברה האם של אי.די.בי פיתוח, מנסה למכור את כלל ביטוח לחברה הנכדה כור, במטרה לשפר את הנזילות בראש הפירמידה. במסגרת העסקה תרכוש כור את מניות אי.די.בי פיתוח בכלל, תמורת כ-2 מיליארד שקל.

חברת מעלות הודיעה אתמול כי הפרסומים על העסקה בה תמכור אי.די.בי פיתוח את חלק או כל החזקותיה בחברת הביטוח כלל לכור תעשיות – לא תשנה נכון לעכשיו את דירוג החברות. בתוך כך, הדירוג של אי.די.בי פיתוח יישאר על BB ברשימת מעקב עם השלכות שליליות, של כור יישאר על A עם השלכות שליליות וכלל לעסקי ביטוח יישאר עם BBB + עם השלכות שליליות.

בנוסף היום פורסם כי כלל פיננסים מוכרת את פעילותה להראל תמורת 210 מיליון שקל. במסגרת עסקה עליה חתמו שתי החברות תרכוש הראל פיננסים את מניות כלל קרנות ,שהינה חברה לניהול קרנות נאמנות, בהתאם לחוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד – 1994 (להלן: "חוק הקרנות") ומנהלת כ- 90 קרנות נאמנות. בהתאם לדוחות הכספיים של כלל פיננסים, נכון ליום 30 בספטמבר 2012, היקף הנכסים המנוהלים בקרנות הנאמנות של כלל קרנות מסתכם לכ- 10 מיליארדי שקל.

נוחי דנקנר | צילום: סיוון פרג'

עוד מנייה שתעמוד במוקד היא מלאנוקס. לאחר שפרסמה אזהרת רווח חמורה והתרסקה ב-17% בתום המסחר ביום חמישי האחרון, המנייה טיפסה אמש ב-3.1%.

האם אנחנו מתקרבים למצוק הפיסקלי הבא?  נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שב אמש מחופשתו בהוואי וצפוי להכנס בימים הקרובים לקרב הבא מול הרפובליקנים – הקרב על תקרת החוב של המדינה. הדמוקרטים דורשים העלאת התקרה בעוד הרפובליקנים קוראים לקיצוצים בהוצאות הציבוריות. 

תקרת החוב של ארה"ב עומדת כיום על 16.4 טריליון דולר כאשר החוב בפועל עומד על 16.3 טריליון דולר. בחודש מרץ הקרוב צפוי החוב לחצות את התקרה ובהעדר הסכם ארצות הברית תכנס לחדלות פרעון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.