Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות: ת"א 25 איבד 0.6% מערכו

המסחר באחד העם ננעל היום בירידות, בהמשך לירידות אתמול, ולמרות העלאת תחזית הצמיחה של ישראל לשנתיים הבאות, והמשך ההתקרבות למצוק הפיסקלי, אשר צפוי להשפיע באופן ישיר על השווקים.

מדד תל אביב 25 נחלש ב-0.6%, מדד תל אביב 100 מאבד 0.7% מערכו. מדד התקשורת נחלש ב-1.6%, מדד הנפט והגז נפל ב-1.4% ומדד הבנקים ירד ב-0.1%.

סקר שערכה קבוצת דן אנד ברדסטריט, אשר ערכה בשבוע שעבר את פורם הנדל"ן השנתי Dun's 100 בהשתתפות 32 מנכ"לים של החברות הגדולות בארץ, מעלה כי 70% מבכירי הנדל"ן בארץ סבורים כי סבסוד קרקעות לבנייה רוויה הוא הפתרון להוזלה משמעותית של מחירי הנדל"ן בארץ. מדד הנדל"ן ירד היום ב-0.7%.

טבע הודיעה הבוקר על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הנדוק למיזם משותף שיאפשר חדירה של טבע לשוק התרופות בדרום קוריאה, שוק שמוערך ב-14 מיליארד דולר בשנה. ההודעה המעודדת עצרה זמנית את גל הירידות במנית החברה במהלך הימים האחרונים, והמסחר במניה נפתח בעלייה, אולם בסיום נרשמה ירידה קלה של 0.6% במחזור גדול.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: אהוד כהנים

בארה"ב ישנה פסימיות לקראת הצוק הפיסקלי. על אף שהשבועיים האחרונים של דצמבר בשוק המניות נוטים באופן מסורתי להיות שקטים, נשארים הסוחרים, המורגלים ברגיעה יחסית בתקופה זו של השנה, בכוננות לקראת התפתחות אפשרית במו"מ בין הדמוקרטים לרפובליקנים.

מגעים של הרגע האחרון בנוגע לצוק – כמעט 600 מיליארד דולר של העלאות מסים וקיצוצים בהוצאות שייכנסו לתוקף בתחילת ינואר ועלולים לגרום להאטה חדה בצמיחה ואפילו למיתון – גורמים לכמה מהסוחרים והאנליסטים לבטל את חופשת חג המולד, משום שלכל עסקה עשויה להיות השפעה גדולה על השווקים.

בישראל פורסמו אתמול נתוני המשרות הפנויות במגזר העסקי. מספר המשרות ירד בחודש נובמבר בכ-12% לעומת אוקטובר (59.3 אלף משרות פנויות בנובמבר לעומת 67.7 אלף משרות פנויות באוקטובר). בהשוואה לנובמבר 2011, ירד מספר המשרות הפנויות בכ-4%. כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

שיעור המשרות הפנויות מסך המשרות המאוישות והפנויות, ירד מ-3.1% באוקטובר – ל-2.7% בנובמבר. מספר המשרות הפנויות בנובמבר 2012 ירד ב-4.2% בהשוואה למספר המשרות הפנויות בנובמבר 2011. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לא ידעו לומר אם מדובר בירידה באבטלה או בירידה במספר המשרות במשק, אולם סקר כוח אדם (ביקוש והיצע בשוק העבודה בחודשים יולי-ספטמבר) עשוי אולי לעזור לשפוך אור על הנושא.

"אגף המחקר של האוצר עדכן את תחזיות הצמיחה לשנים 2013 ו- 2014. בשנת 2013, תחזית הצמיחה תהיה 3.5% ובשנת 2014- 3.9%", כך הכריז אמש שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ בוועידה השנתית של "עדיף" ברמת גן. התחזית הקודמת של משרד האוצר עמדה על צמיחה של 3% ב-2013 ו-3.4% ב-2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן