Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות; אי.די.בי נפלה ב-6%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים בעליות על רקע המגמה החיובית בוול סטריט בסוף השבוע, לאחר שנתוני מאקרו טובים מהצפוי משכו את המדדים המובילים בניו יורק לעליות. בארץ, פקע היום הדד ליין שהציב בית המשפט לאי.די.בי להצגת מתווה להסדר חוב עם נושי החברה, אשר הציעה הזרמת 841 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח והעברת 54% מהשליטה לנושי אי.די.בי אחזקות. ירידות של עד 0.9% נרשמות באג"ח הממשלתיות.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.6%, ת"א 100 התחזק ב-0.6%, ומדד הבנקים עלה ב-0.8%. מניות הגז והנפטהוסיפו 0.4% לערכן, מדד הנדל"ן התחזק ב-1.2% ומדד התקשורת איבד 0.4% מערכו.

דנקנר ואלשטיין | צילום: פול תמונות, טל שחר, ידיעות אחרונות

הגירעון הממשלתי במחצית הראשונה של 2013 הגיע ל-10.3 מיליארד שקל – כך עולה מנתוני ההכנסות ממסים שפרסם היום משרד האוצר לחודש יוני ולחציון הראשון של השנה.על פי הנתונים, בחודש יוני נמדד גירעון של כ-3.7 מיליארד שקל בפעילות התקציבית של הממשלה, ובינואר-יוני הגירעון הגירעון הסתכם ב-10.3 מיליארד שקל, לעומת גירעון של כ-11.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2012.

על פי מתווה חדש להסדר חוב שהגיש היום בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, למחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, תזרים חברת אי.די.בי אחזקות, החברה האם, לאי.די.בי פתוח 841 מיליון שקל, כאשר 175 מיליון שקל יוזרמו באופן מיידי. באי.די.בי מסבירים כי הסכום יגיע מיתרת המזומנים הקיימת של החברה.

בנוסף, במועד ביצוע ההסדר, תעביר אי.די.בי אחזקות לבעלי החוב מניות של אי.די.בי פתוח, שיהוו במועד העברתן 54.12% מהונה המונפק של אי.די.בי פתוח. על פי ההצעה, מניות אי.די.בי פתוח המועברות תהיינה נקיות וחופשיות מכל חוב, משכון, שעבוד, עיקול או עיכבון. אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח יפעלו לרישומן למסחר של מניות אי.די.בי פתוח בבורסה עד למועד ביצוע ההסדר או בסמוך לאחריו. מניית החברה נפלה ב-5.9%.

עידן עופר מתכנן להנפיק מחצית מהאחזקות של החברה לישראל שיפוצלו בבורסה של לונדון – כך דיווח הבוקר ה"סאנדיי טיימס" הלונדוני. ההנפקה צפויה להיות בהיקף של כ-2 מיליארד ליש"ט (כ-3 מיליארד דולר). מניית החברה לישראל התחזקה ב-0.9%.

מניית חברת חיפושי הנפט "שמן", שהתרסקה ב-57% בחודשים האחרונים לאחר שחוותה קשיים בחלק מקידוחיה, טיפסה היום ב-5%. "אני מאמין כי תמצא נפט בכמות מסחרית", אמר לפורבס יו"ר החברה והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. "זהו קידוח מאתגר ומורכב אבל אנחנו נמשיך עד המטרה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.