Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות; אפריקה ישראל זינקה ב-8.4%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים קלות על רקע הפתיחה החיובית בוול סטריט בעקבות נתוני הצמיחה המפתיעים: כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי ב-3.9% – מעל התחזית הראשונית לצמיחה של 3.3%. היום גם פורסמה תחזית הצמיחה של ארגון ה-OECD לישראל לשנת 2015 העומדת על 3%. 

נזכיר כי אתמול פרסם בנק ישראל את החלטת הריבית במשק לחודש דצמבר, לפיה תיוותר הריבית גם במהלך החודש הקרוב ללא שינוי – ותעמוד על רמה של 0.25%. החלטה זו של הוועדה המוניטרית בבנק ישראל שומרת על מגמה יציבה במשק זה החודש השלישי ברציפות. נראה כי חברי הוועדה המוניטרית בחרו שלא לבצע הורדת ריבית נוספת (אשר הייתה מסייעת ליצרנים ומעודדת את הצמיחה במשק) בעיקר בשל רצונם "לשמור בקנה" כלים נוספים לפעולה במקרה של האטה נוספת בביצועי המשק, כמו גם במקרה של התחזקות מחודשת של השקל אל מול הדולר. בנוסף, סביר להניח כי הורדה נוספת של שיעור הריבית במשק היה מביא לזינוק מחודש במחירי הדיור – תוצאה לא רצויה על ידי כל, ובפרט חברי הוועדה המוניטרית בבנק ישראל.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.2%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.1% ומדד הבנקים התחזק ב-0.7%. מדד התקשורת זינק ב-2.3% בהובלת מניית בזק שנסקה ב-3.4%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.1% ומדד הנפט והגז איבד 1.8% מערכו. מניית אפריקה ישראל זינקה ב-9.4%.

עונת הדוחות נמשכת

הבוקר פרסמה חברת התעופה אל-על את תוצאות הרבעון השלישי של 2014 אשר הצביעו על ירידה של 82% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת כתוצאה מהשלכותיו של מבצע "צוק איתן" על שוק התיירות המקומי. מניית החברה עלתה ב-2.25%.

החברה לישראל דיווחה היום על רווח נקי של 719 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2014, זאת לעומת הפסד של 84 מיליון דולר ברבעון המקביל אתשקד. מניית החברה לישראל זינקה ב-6.5%.

חברת גזית גלוב פירסמה גם היא דוחותיה לרבעון השלישי הבוקר לפיהם הפסידה החברה 13 מיליון שקל הרבעון לעומת רווח של 314 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. את עיקר ההפסד מייחסת גזית גלוב לשערוך מכשירים פיננסיים נגזרים. מניית החברה איבדה 1.6% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.