חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות; בבילון זינקה ב-10%

הבורסה בתל אביב ננעלה היום בעליות שערים על רקע המגמה החיובית בשווקי העולם בימים האחרונים. המשקיעים ממתינים להודעת הריבית של בנק ישראל, שצפוינשואות לעבר בנק ישראל שיכריז בתום המסחר על הריבית במשק לחודש פברואר.

מדד ת"א 25 ננעל בעלייה של 0.4%, ת"א 100 התחזק ב-0.4%, מניות הבנקים הוסיפו 1% לערכן, ואילו מדד הנפט והגז ירד ב-1.3%.

בשעה 17:30 יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש פברואר. בינואר הוריד הנגיד את הריבית במשק ב-0.25%, כך שכעת היא עומדת על 1.75%. הורדת הריבית עמדה בניגוד להערכות מרבית האנליסטים, אשר חזו כי למרות הירידה המפתיעה במדד המחירים לצרכן, הבנק לא ימהר להוריד את הריבית. גם הפעם ההערכות הן שהנגיד ישאיר את הריבית על כנה.

פישר. צפוי להשאיר את הריבית על כנה | צילום: רויטרס

מלאנוקס טיפסה ב-2.4%, לאחר שאתמול זינקה ב-17%, ולמעשה התאוששה מהמכה שספגה בסופו של שבוע המסחר הקודם. ביום חמישי האחרון פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2012. הרווח הנקי עלה ב-136% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – אך תחזיות החברה להכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 היו נמוכות מהצפוי.

חברת החשמל הודיעה אתמול כי החלה אספקת גז טבעי נוזלי למתקני החברה. האספקה שהחלה אתמול תביא על פי ההערכות לחיסכון של 15 מיליון דולר לכל מטען גז, כאשר מטען שכזה אמור להספיק ל-12-10 ימים. בחברה מסרו כי השימוש במטעני הגז צפוי להמשך עד שמאגר תמר יתחיל להזרים לחברה גז טבעי בצורה שוטפת בסביבות אפריל-יוני.

היסטוריה בענף הביטוח: לאחר שטפסי ההצטרפות של העובדים נספרו לארגון והגיעו לשליש הדרוש על פי חוק הודיע יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן למנכ"ל חברת כלל ביטוח, איזי כהן כי ההסתדרות הינה הארגון היציג של 3,700 עובדים בחברה.

נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח, הכוללת את אנשי יורק, פסגות והפניקס, מסתייגת מעסקת מכירת כלל ביטוח לידי כור. נציגי מחזיקי האג"ח נפגשו אתמול עם הנהלת אי.די.בי, משום שלטענתם עלולה עיסקת המכירה לפגוע בחברה הבת של אי.די.בי פתוח, דסק"ש, אשר מחזיקה בשליטה בכור. מחזיקי האג"ח חוששים כי שימוש במזומנים של כור בעיסקה יפגע ביכולתה העתידית לחלק דיבידנד לדסק"ש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן