חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות: דסק"ש קפצה ב-8.1%

המסחר באחד העם ננעל היום בעליות על הרקע הנעילה היציבה אתמול. הבוקר עלה חוק התקציב לאישור ועדת הכספים, לאחר שזו אישרה את חוק ההסדרים בסוף השבוע. מחזור המסחר עמד על 730 מיליון שקל בלבד.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, ת"א 100 רשם עלייה של 0.2%, מניות הבנקים נסחרו בעליה של 0.1%, מדד הנפט והגז התחזק ב-0.3%, מדד הנדל"ן הוסיף לערכו 0.2% ומניות התקשורת התחזקו ב-1%.

הסיכוי למינויו של פרופ' יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל במקומו של פרופ' סטנלי פישר הולך ופוחת, אפילו אם יאושר ע"י וועדת טירקל – כך מעריכים גורמים בממשלה.

היועץ המשפטי לממשלה, יעקב וינשטיין, לא יוכל ככל הנראה להגן על עמדת המדינה אם יוגשו עתירות לבג"ץ כנגד מינוי פרנקל לנגיד בנק ישראל. וינשטיין עשוי להמליץ לממשלה שלא לאשר את מינויו של פרנקל כדי להימנע ממצב מביך מול בג"ץ. המועמדים הבולטים לתפקיד הנגיד במקרה שפרנקל ייפסל הם המשנה לנגיד (והנגידה בפועל) ד"ר קרנית פלוג ופרופ' ליאו ליידרמן – בכיר בבנק הפועלים כיום ובבנק ישראל בעבר.


צילום: לע"מ

ממשלת ישראל אישרה אתמול את הצעתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יאיר לפיד, להפחית 4% מתקציבי הקניות של משרדי הממשלה. הקיצוץ מגיע בהמשך לשינויים שנעשו בתקציב המדינה בוועדת הכספים, ובהם ביטוי המיסוי על עקרות הבית. על פי הודעת הממשלה, ההתאמות התקציביות לא יחולו על תקציב הביטחון, משרד החינוך, תקציב הפיתוח של משרד התחבורה ותקציב משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

מניות במרכז

דנקנר לא מוותר ומשנה אסטרטגיה: חברת כור, החברה הבת של דסק"ש הודיעה שתחל בשבועות הקרובים במימוש מניות קרדיט סוויס שברשותה. כור מחזיקה כיום ב-2.3% ממניות הבנק השוייצרי ששווין עומד על 3.3 מיליארד שקל. דסק"ש עלתה היום ב-8.1%, כור התחזקה ב-5.9%.

"נוכח מגמת ההתאוששות במחיר מניית קרדיט סוויס בשנה האחרונה, תנאי השוק וכן על רקע עסקת מיזוג אפשרית בין כור ובין דסק"ש, דירקטוריון החברה משנה את מדיניות ההשקעה שלו במניות קרדיט סוויס", נכתב בדיווח שהוציאה החברה שבשליטת דנקנר לבורסה. 

הכנסות 500 החברות המובילות במשק זינקו ב-8.3% ל-1.04 טריליון שקל, כך עולה מדירוג BDI-CODE המסכם את נתוני 2012. מהדירוג עולה כי סך ההכנסות של 10 החברות הגדולות ביותר במשק הוא כ-30% מסך ההכנסות הכולל של 500 החברות שנבדקו בדירוג. במקום הראשון נמצאת חברת טבע עם עלייה של כ-20% בהכנסות ל-78.3 מיליארד שקל, טבע שומרת על מקומה הראשון זה השנה ה-7 ברציפות. מניית החברה התחזקה היום ב-0.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן