Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות; מודיעין אנרגיה טיפסה ב-28%

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחה"צ בעליות, לאחר נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי אודות המשך תוכנית התמריצים של הבנק לכלכלה האמריקאית. מניות טבע וכיל ריכזו עניין על רקע פרסום הטבות המס הענקיות להן זכו החברות בשנים האחרונות מהמדינה. מנכ"לית הבורסה ב-7 השנים האחרונות, הודיעה היום על התפטרותה.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.3%, ת"א 100 הוסיף 0.4% לערכו, מניות הבנקים הוסיפו 1.3% לערכן, מדד התקשורת נסחר סביב רמות הפתיחה, מדד הנדל"ן רשם עלייה של 1.2% ומדד הגז והנפט הוסיף 0.7% לערכו.

הבנק המרכזי של ארה"ב עדיין מצפה להאט את תוכנית רכישת הנכסים האגרסיבית שלו מאוחר יותר השנה, אך קיימת אפשרות שהתוכנית תשתנה אם התחזית הכלכלית תשתנה – כך אמר היום יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, בעדותו החצי שנתית בפני הקונגרס האמריקאי.

ברננקי חזר בדבריו על לוח הזמנים שנקבע בחודש שעבר על ידי הבנק המרכזי, לפיו תוכנית ההרחבה הכמותית תופסק עד אמצע 2014, אז שיעור האבטלה אמור להיות בסביבות 7%, אך יצא מגדרו כדי להדגיש שדבר לא חקוק בסלע. "תוכנית רכישת הנכסים תלויה בהתפתחויות הכלכליות, אך היא בשום אופן לא קבועה מראש", אמר לוועדת השירותים הכלכליים בבית הנבחרים האמריקאי.

צילום: רויטרס

המאבק על התקציב מגיע לשיאו וכבר מביא עימו מספר שינויים במתווה של האוצר: בדיון סוער בועדת הכספים, הגיעה הקואליציה להסכמה ובטלה כוונת האוצר להטיל מס של 3.5% על משפרי הדיור. גם הצעת האוצר לגבות דמי ביטוח לאומי ומס בריאות מעקרות הבית תבוטל גם היא ותוצא מחוק ההסדרים.

שווי ההקלות עומד על 2 מיליארד שקלים כאשר בשלב זה טרם ברור מה החלופות שיציג האוצר. במשרד מציינים כי גם לאחר ביטול הגזירות תישמר המסגרת התקציבית ויישמר יעד הגרעון.

רעידת אדמה בשוק ההון בישראל, כשמרכז הרעש הורגש ברחוב אחד העם בתל אביב: מנכ"לית הבורסה לניירות ערך אסתר לבנון, התפטרה היום מתפקידה. לבנון שימשה בתפקידה ב-7 השנים האחרונות ובסך הכל עבדה בבורסה במשך 28 שנים, אותן תסיים בחודש דצמבר.

"לצערי, איני מרגישה תמיכה נחרצת של הדירקטוריון בתכנית שהצגתי בשבוע שעבר בפני דירקטוריון הבורסה בה מפורטות הפעילויות אשר בוצעו בבורסה להגברת הנזילות ושכלול המסחר", כתבה היום לבנון ליו"ר הבורסה, שאול ברונפלד.

חברת טבע היא הנהנת העיקרית מהטבות המס של המדינה וקיבלה במהלך השנים 2006-2011 הטבות בהיקף של כ-11.8 מיליארד שקל, כך עולה מהמסמך שפרסמו אתמול משרד האוצר ורשות המסים לאחר עתירה שהגיש עיתון "גלובס" בנושא. אחרי טבע נמצאת חברת כיל, שנהנתה במהלך השנים המדווחות (2006-2011) מהטבות בסך של כ-2.2 מיליארד שקל. מניית כיל נחלשה היום ב-3.45%, טבע עלתה ב-0.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.