Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות; מלאנוקס טיפסה ב-4.4%, טבע נחלשה ב-1.7%

הבורסה בתל אביב ננעלה היום כאשר המשקיעים ממתינים בדריכות לתוצאות הבחירות בארצות הברית, שם יבחרו הלילה אזרחי המדינה בין הנשיא המכהן ברק אובמה לבין המועמד הרפובליקאי מיט רומני. 

מדד ת"א 25 רשם עלייה של 0.5%, ומדד ת"א 100 הוסיף 0.6% לערכו. מדד הנדל"ן התחזק ב-1.7%, מדד התקשורת רשם עלייה של 0.8%, ומדד מניות הבנקים התחזק גם הוא ב-0.8%.

אזרחי ארצות הברית יקבעו הלילה האם ברק אובמה ימשיך לכהונה נוספת או שמא מיט רומני יהיה הנשיא החדש של המעצמה החזקה בעולם. סקר של CNN שנערך אתמול הצביע על שיוויון מוחלט, כאשר שני המתמודדים מקבלים תמיכה של 49%. אמש נסגרה וול סטריט בעליות קלות כאשר הבורסות בארצות הברית מתמודדת השבוע עם מספר אירועים גורליים שיעצבו את כיוון המסחר.

מניית דיסקונט השקעות שנדמה היה במהלך היום כי היא ממשיכה את המגמה החיובית מהתקופה האחרונה, רשמה עם נעילת המסחר רשמה ירידה של 1.9%. מניית מלאנוקס, לעומתה, זינקה ב-4.4%.

אתמול הודיעה חברת טבע על מספר שינויים מבניים בהנהלתה, כשהעיקרי ביניהם הוא החלפתו של מנכ"ל השלוחה האמריקאית של החברה. ביל מארת' יסיים את תפקידו באופן מיידי ויפרוש בסוף 2013. מחברת טבע נמסר כי עד פרישתו ישמש מארת' כיועץ בכיר של מנכ"ל ונשיא טבע העולמית ג'רמי לוין. היום רשמה מניית החברה ירידה של 1.7%.

הכנסת אישרה אתמול שורה של חוקים חברתיים וכלכליים, ביניהם חוק "הרווחים הכלואים" הקובע כי חברות יקבלו הטבת מס וישלמו בין 40%-70% מגובה המס המקורי. בנוסף הוחלט כי החברות הנהנות מהטבות המס יהיו מחוייבות להשקיע כמחצית מההטבה במפעל תעשייתי, בנכסים המשמשים את המפעל, במו"פ או בשכר של עובדים חדשים. בתוך כך העריך משרד האוצר כי ההכנסות למדינה מאישור חוק זה צפויות להסתכם ב-3 מיליארד שקל.

בנוסף אושר אתמול תיקון לחוק קביעת הזמן לפיו שעון הקיץ יוארך בשנה הבאה ליום א' הראשון של חודש אוקטובר, כפי שפורסם לראשונה בפורבס. התיקון אושר היום בקריאה שנייה ושלישית ויכנס לספר החוקים של ישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.