חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות: מנית פז נחלשה אחרי מכירת המניות של בינו

יום המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום במגמה חיובית בהמתנה לפתיחת עונת הדוחות הרבעוניים בוול סטריט. הערב תיפתח עונת הדוחות לרבעון השני של השנה עם תוצאותיה של חברת המתכות אלקואה, הנחשבות למנבאות את הטון לשאר החברות המובילות במשק האמריקאי. בארץ, הקרב על השליטה באי.די.בי נמשך. מניית החברה לישראל תרכז גם היא עניין.

מדד ת"א 25 טיפס ב-0.5%, ת"א 100 עלה ב-0.4%, מדד הבנקים התחזק ב-0.4%. מניות הגז והנפט ננעלו ביציבות, מדד ומדד התקשורת הוסיף 1.8% לערכו.

בנוסף לדוחות הרבעוניים, השווקים ממתינים לפרסומי פרוטוקולי הריבית של הבנק הפדרלי, שעשויים לרמוז על עתיד תוכנית ההרחבה הכמותית. ביום שישי פורסמו בארה"ב נתוני תעסוקה לחודש יוני, שהיכו את תחזיות האנליסטים. על פי הנתונים, שיעור האבטלה נותר אמנם על כנו ועמד על 7.6%, אולם מספר המועסקים במשק עלה בכ-195 אלף משרות, נתון לזהה לזה של חודש מאי (לאחר עידכון) ולעומת צפי האנליסטים לעלייה של 165 אלף משרות בלבד.

צילום: רויטרס

בארץ, צדיק בינו מכר היום יחד עם שותפיו בחברה, משפחות ליברמן ואבלס, כ-3% ממניות חברת האנרגיה פז נפט, תמורת כ-140 מיליון שקל. ‏מדובר במכירה של 267 אלף מניות כאשר בינו נותר כעת עם אחזקה של 30% בחברת פז-נפט באמצעות החברה הפרטית שבשליטתו המלאה – בינו אחזקות. המכירה התבצעה במחיר מניה הדומה לשווי המניה בבורסה, שעמד הבוקר על 565 שקל. המניה ירדה לאחר המכירה ב-1% במחזור גבוה.

אתמול פורסם כי הגירעון הממשלתי במחצית הראשונה של 2013 הגיע ל-10.3 מיליארד שקל.על פי הנתונים, בחודש יוני נמדד גירעון של כ-3.7 מיליארד שקל בפעילות התקציבית של הממשלה, ובינואר-יוני הגירעון הגירעון הסתכם ב-10.3 מיליארד שקל, לעומת גירעון של כ-11.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2012.

על פי מתווה חדש להסדר חוב שהגיש אתמול בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, למחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, תזרים חברת אי.די.בי אחזקות, החברה האם, לאי.די.בי פתוח 841 מיליון שקל, כאשר 175 מיליון שקל יוזרמו באופן מיידי. באי.די.בי מסבירים כי הסכום יגיע מיתרת המזומנים הקיימת של החברה.

בנוסף, במועד ביצוע ההסדר, תעביר אי.די.בי אחזקות לבעלי החוב מניות של אי.די.בי פתוח, שיהוו במועד העברתן 54.12% מהונה המונפק של אי.די.בי פתוח. על פי ההצעה, מניות אי.די.בי פתוח המועברות תהיינה נקיות וחופשיות מכל חוב, משכון, שעבוד, עיקול או עיכבון. אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח יפעלו לרישומן למסחר של מניות אי.די.בי פתוח בבורסה עד למועד ביצוע ההסדר או בסמוך לאחריו. מנית החברה נחלשה היום ב-1.1%.

עידן עופר מתכנן להנפיק מחצית מהאחזקות של החברה לישראל שיפוצלו בבורסה של לונדון – כך דיווח אתמול ה"סאנדיי טיימס" הלונדוני. ההנפקה צפויה להיות בהיקף של כ-2 מיליארד ליש"ט (כ-3 מיליארד דולר). 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן