Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות קלות: דסק"ש צנחה ב-5.5%

ום המסחר האחרון השבוע בבורסה ננעל במגמה חיובית על רקע עליות קלות שנעלו אמש את המסחר בוול סטריט וירידות הנרשמות בחוזים העתידיים בניו יורק כמו כן, גובר החשש מהחרפת משבר החוב של ספרד וההאטה בייצור הסיני.

המדדים המובילים באחד העם רשמו עליות קלות. מדד ת"א 25 ננעל ביציבות, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.1%, ומדד הבנקים הוסיף 0.5% לערכו.

אחד העם | צילום: רויטרס

הבורסות באסיה נרגעו מההכרזה של יפן והיום המסחר ביבשת מתנהל בירידות שערים קלות בעקבות פרסום מדד ה-PMI כי שהייצור הסיני נמצא בהאטה ומהווה אינדיקטור נוסף לההתכווצות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

מניית אי.די.בי עמדה במוקד היום על רקע רצף של אירועים. הבוקר הודיעה דסק"ש על חתימתה של עסקת המכירה של מעריב לאיש העסקים ומו"ל העיתון מקור ראשון שלמה בן צבי, אולם עובדי העיתון מתנגדים לעסקה ויפגינו מול משרדי החברה.

במקביל נודע כי אחד מבעלי המניות של אי.די.בי תובע את החברה על עסקת המכירה של החברה הפרטית גנדן תיירות לאי.די.בי פתוח, בטענה כי היא לא נעשתה בתום לב, וכי בעצם השלמת העסקה נפטרו בעלי השליטה בגנדן מחובות החברה והעבירו אותם לחברה הציבורית.

אמש הכניסה חברת הדירוג מעלות S&P את דירוג האשראי של אי.די.בי פיתוח ודסק"ש למעקב עם השלכות שליליות וזאת בעיקר בשל קשיי נזילות של הקונצרן. בנוסף הודיעה חברת אי.די.בי החזקות כי הגיעה להבנות עם איש העסקים היהודי אדוארדו אלשטיין על חלק מהשליטה בגנדן. על פי הדיווח חלק מסכום העסקה יוזרם לאי.די.בי.
מניית אי.די.בי החזקות צנחה ב-5.5% ומניית דסק"ש נופלת ב-6%.

אמש הכניסה חברת הדירוג מעלות S&P את דירוג האשראי של אי.די.בי פיתוח ודסק"ש למעקב עם השלכות שליליות וזאת בעיקר בשל קשיי נזילות של הקונצרן. בנוסף הודיעה חברת אי.די.בי החזקות כי הגיעה להבנות עם איש העסקים היהודי אדוארדו אלשטיין על חלק מהשליטה בגנדן. על פי הדיווח חלק מסכום העסקה יוזרם לאי.די.בי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.