חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות קלות: כיל התחזקה ב-2.4%

המסחר באחד העם מתנהל הבוקר ביציבות על רקע המגמה החיובית אמש בוול סטריט,  שסגרה בעליות בולטות בעקבות נתוני מדד מנהלי הרכש טובים מהתחזיות. 

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, ת"א 100 התחזק ב-0.3% גם הוא, ואילו מדד הבנקים איבד 0.4% לערכו, מניות גז והנפט התחזקו ב-0.4% ומדד התקשורת זינק ב-1.8%.

בסיכום של החציון הראשון של שנת 2013 בבורסה בתל אביב עולה כי לרוב התשואה הייתה שלילית. מדד ת"א 25 ירד ב-2%, מדד ת"א 100 שמר על יציבות ונחלש ב-0.5%, מניות הבנקים הגדולים איבדו 5% ב-6 החודשים הראשונים של השנה ואילו מניות הנפט והגז, על אף התחלת ההזרמה, השילו 4.3% מערכן.

צילום: רויטרס

אך במבט אל מול הבורסות המובילות בעולם מתגלה עד כמה אחד העם מציג תשואות חסרות: הדאו ג'ונס קפץ ב-11.6% מאז תחילת השנה, S&P 500 זינק ב-10.4%, הנאסד"ק ב-10.3%. הבורסה בטוקיו, על אף התנודתיות הרבה טסה ב-29%, הבורסה בלונדון עולה ב-4.5% ואילו הבורסה בפרנקפורט טיפסה ב-2.6%.

"מתחילת השנה ראינו התחזקות משמעותית של השקל וראינו העלאת מיסים – אלו גורמים שמכבידים על פעילות הכלכלה הישראלית", אומר עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים. "אלו דברים שישפיעו על המשך השנה כמו גם על השנה הבאה, זה גלגל שמסתובב – מסים גבוהים פחות צריכה, פחות צריכה יותר אבטלה וכדומה".

"ישראל זקוקה לרפורמות כלכליות ופוליטיות, כולל הסכם שלום עם הפלסטינים כדי שהכלכלה שלה תצמח בקצב מהיר לטווח הארוך – כך אומר נגיד בנק ישראל היוצא, פרופ' סטנלי פישר, אשר נפרד אתמול רשמית מתפקידו בתום 8 שנים. פישר הוסיף גם כי החרדים צריכים לקחת תפקיד גדול יותר בכלכלה.

בבנק ישראל מעריכים את הצמיחה ב-2013 ב-3.3%, אך פישר מאמין כי אם ישראל תבצע רפורמות ותעשה שלום עם הפלסטינים ועם שכניה, הצמיחה יכולה להגיע לשיעור שנתי של 5-4%.

הקרב על אי.די.בי ממשיך להתחמם לקראת ה-7 ביולי – הדד ליין בו צריכים הצדדים להגיש הצעות להסדרי חוב לבית המשפט, אמש הגישה אי.די.בי אחזקות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי לעליון. "הסעדים האופרטיביים מרחיקים הלכת והבלתי הפיכים שניתנו על ידי ביהמ"ש המחוזי, גורמים לאי.די.בי אחזקות ולאי.די.בי פיתוח נזקים כבדים ביותר, עד כדי סיכון יכולתן למצות את הפוטנציאל העסקי שלהן", נכתב בבקשה.

בתוך כך, היום הודיעה החברה על מינויו של אדוארד אלשטיין לסגן יו"ר אי.די.בי פתוח.  המינוי אינו מפתיע ומגיע במסגרת הסכם ההשקעה שנחתם באחרונה בין אלשטיין לבעל השליטה באי.די.בי נוחי דנקנר, במסגרתו יזרים אלשטיין 100 מיליון דולר באי.די.בי אחזקות ובחברה האם גנדן. מניית אי.די.בי אחזקות רשמה היום ירידה של 2.2%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן