חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה העליות שערים; הדולר זינק

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים קלות, על רקע הפיגוע הרצחני הבוקר בירושלים, בו נרצחו 4 בני אדם ו-4 נוספים נפצעו באורח קשה, וכן על רקע פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 עלו ב-0.2%, מדד הבנקים נחלש ב-0.2% וכך גם מדד הנפט והגז. מדד הנדל"ן ירד ב-0.1% ומדד התקשורת איבד 0.5% מערכו.

צילום: דרור שאייר

מניית מזרחי טפחות התחזקה ב-1.6% לאחר שהבנק פרסם הבוקר את דו"חות הסיכום של הרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי הבנק רשם רווח נקי של 304 מיליון שקל – עלייה קלה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מניית בזק המשיכה לאבד גובה ונחלשה ב-0.6%, לאחר שאתמול איבדה 5.1% מערכה בעקבות החלטתו של שר התקשורת גלעד ארדן לפתוח את שוק התקשורת הקווית בישראל לתחרות.

הדולר מזנק

בעקבות הפיגוע הבוקר בירושלים ערכו של הדולר זינק ביחס לשקל וננעל על 3.841. "הדולר-שקל פותח חזק את שבוע המסחר והצליח להעפיל מעל רף 3.83 לרמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2012. רמת היעד הבאה בראלי המסחרר של הדולר-שקל היא 3.85. לפי שעה, הספקולנטים לא מוכנים להרפות לרגע ורק ירידה מתחת רף 3.80 עשויה לשנות את התמונה", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "דווקא בשוק העולמי ראינו פתיחה מתונה של הדולר בעולם, וזאת על רקע יומן כלכלי דל באירועים. התנועות החדות נרשמו בעיקר באירו ובין, וזאת על רקע ההרחבות הכמותיות של הבנקים המרכזיים של יפן ואירופה".

"על רקע ההאטה בצמיחה במשק הישראלי, אין ספק שהמחלוקת סביב אישור התקציב והסדקים המעמיקים של הקואליציה פוגעים באמון של המשקיעים בהנהגה הפוליטית-כלכלית, מה שמכביד ביתר שאת על השקל. גורם זה צפוי להשפיע על השקל בתקופה הקרובה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן