Forbes Israel Logo

הבורסות של תל אביב ואבו דאבי חתמו על הסכם שיתוף פעולה

כעת יתאפשר לחברות מישראל ומאיחוד האמירויות לבצע רישום כפול בשתי הבורסות, כך שחברות ישראליות יוכלו להנפיק מעתה גם בבורסה של אבו-דאבי

הבורסה לניירות ערך של אבו דאבי והבורסה לניירות ערך בתל אביב חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה – הסכם אשר בבסיסו מיסוד קשרי התקשורת ועידוד שיתופי הפעולה בין השווקים הפיננסים והמגזר העסקי של המדינות. המזכר שנחתם מהווה נדבך חשוב במאמצי איחוד האמירויות להרחבת מעגל שיתוף הפעולה עם ישראל ולפיתוח יחסים הדדיים באמצעות עידוד הצמיחה הכלכלית וקידום החדשנות הטכנולוגית.

הסכם השלום ההיסטורי, אשר נחתם ב-15 בספטמבר בתיווכו של הממשל האמריקאי, סלל את הדרך לנרמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות ולפיתוח קשרי מסחר בין המדינות. למרות שזהו הסכם השלום השלישי שחותמת ישראל מול מדינה ערבית, מסמך ההבנות בין הבורסות של אבו-דבאי ותל אביב הוא הראשון שנחתם בין בורסה ערבית לישראלית.

החתומים על המסמך הם יושבי הראש של הגופים הפיננסים יו"ר הבורסה לניירות ערך באבו דאבי, מוחמד עלי אל שורפה אל חמדי ויו"ר הבורסה לניירות ערך בתל אביב, אמנון נויבך. "זהו עידן חדש ביחסים בין איחוד האמירויות וישראל, המאפשר שיתופי פעולה בין עסקים משתי המדינות ולצמיחתן של הזדמנויות מסחריות, המעידים על מחויבותנו ליצירת ערך באזור, באמצעות עסקים ומסחר". הצהיר אל חמדי .

אחת מהמטרות העיקריות של מזכר ההבנות שנחתם היא בחינה של הזדמנויות לשיתוף פעולה אפשרי, כמו למשל רישום צולב של ניירות ערך; מסחר הדדי בין חברי הבורסות; גישה של משקיעים לשווקים, פיתוח טכנולוגיות פינטק ותשתיות שוק אחרות ושיתוף נתונים ומידע. כעת יתאפשר לחברות לבצע רישום כפול בשתי הבורסות, כך שחברות ישראליות יוכלו מעתה להנפיק בבורסה של אבו-דאבי ולהיפך.

"אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה שלנו עם הבורסה בתל אביב ייצור הזדמנויות להתפתחותם של עסקים שעשויים להפוך לענקי הטכנולוגיה של העתיד", ציין סעיד חאמד אל דהרי, מנכ"ל הבורסה של אבו דאבי. מקבילו הישראלי, מנכ"ל הבורסה של תל אביב, איתי בן זאב הוסיף מצידו כי: "מזכר ההבנות מניח יסודות לשיתוף פעולה אמיתי ומשמעותי ומעיד על העניין הרב שיש בשוק ההון הישראלי עבור משקיעים בינלאומיים המבקשים להשקיע, בין היתר, בחברות טכנולוגיה וצמיחה בישראל".

הבורסה של אבו-דאבי אשר נוסדה לפני כ-20 שנה בתחילת המילניום הנוכחי, נחשבת לאחת הגדולות במזרח התיכון עם שווי שוק מצרפי של כ-200 מיליארד דולר. נכון להיום נסחרות בה כ-70 חברות – בעיקר במגזרי הפיננסיים והמלונאות.

צילום תמונת קאבר: ADX

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.