Forbes Israel Logo

הבנקים במגעים לגיבוש הסדר חלופי לחובות דנקנר באי.די.בי

הבנקים נושי חברות גנדן וטומהוק בעלי השליטה באי.די.בי אחזקות חידשו את המגעים להסדר חוב עם נוחי דנקנר, בעל השליטה בחברה. את המגעים מוביל בנק הפועלים ובנק המזרחי, בעלי החוב העיקריים.

נראה כי אם יגובשו הסדר יצטרפו אליו גם הבנקים האחרים ובהם בנק דיסקונט ובנק לאומי. ההסדר עשוי להיחתם לאור הסכמתו של אדוארו אלשטיין המשקיע מארגנטינה להזרים 75 מיליון דולר לאי.די.בי אחזקות (באמצעות הנפקת זכויות) ולגנדן.

לבנקים אין סיבה שלא לחתום על הסדר שכן בכל אלטרנטיבה אחרת הם עלולים להפסיד את כספם לא רק בחברות אלה, אלא ובעיקר בחברת אי.די.בי פיתוח, שם בעלי אגרות החוב בראשות קרן יורק, בית ההשקעות פסגות והפניקס, מעוניינים להשתלט על החברה.

בית המשפט ידון היום (א') בבקשה זו המכונה על ידי בעלי האג"ח "תכנית הבראה". הבנקים, וכן בקבוצת אי.די.בי עצמה, דוחים על הסף את בקשת בעלי האג"ח וטוענים כי מדובר בניסיון השתלטות עויין וכי בכל מקרה אי.די.בי פיתוח אינה חדלת פירעון.התנגדויות לבקשה הועברו על ידי בנק הפועלים, BNP ובנקים נוספים. גם מחזיקי אגרות החוב באי.די.בי אחזקות מתנגדים למהלך שעלול לנשל אותם מכל זכויותיהם בקבוצה. עם זאת, הם לא שוללים את האפשרות לחיזוק הממשל התאגידי בקבוצה באמצעות מינוי דירקטורים נוספים בלתי תלויים.


נוחי דנקנר | צילום: יח"צ

אדוארו אלשטיין, שהגיע בסוף השבוע לישראל, ייפגש היום עם נציגות בעלי האג"ח באי.די.בי אחזקות. על פי הסכם העקרונות שאליו הגיע עם נוחי דנקנר, מרבית הכסף החדש יושקע באי.די.בי אחזקות. המהלך משפר את מצבם של המשקיעים המוסדיים שאמורים לתת את הסכמתם להסדר.

אף על פי כן, הכסף לא יופקד בשלב זה בחשבון נאמנות אלא בבנק ישראלי (שזהותו עדין לא נקבעה). ההשקעה כפופה להסכמים שיחתמו בעלי האג"ח באי.די.בי אחזקות עם הבנקים, וכן פתרון הבעיה המשפטית עם מחזיקי אגרות החוב באי.די.בי פיתוח.

בהנפקת הזכויות המתכוננת באידיבי פיתוח עשויים להשתתף גם בעלי השליטה האחרים בחברה ובהם משפחת מנור ומשפחת ליבנת.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.