Forbes Israel Logo

הבנקים האמריקאים הגדולים מכינים תוכניות לשעת חירום

למרות החשש מהחרפת המשבר הכלכלי העולמי, הבנקים המובילים מבהירים כי אם יזדקקו לחילוץ, הדבר לא יפגע באזרחים. על פי מסמכים שפרסמו תשעה מהבנקים העולמיים הגדולים נראה כי במצב חירום לא יזדקקו להתערבות ממשלתית מוגברת על מנת לייצב את מצבם במידה ויצטרכו לעשות זאת. 


חילוץ הבנק לא יגרום נזקים כלכליים כבדים – JP morgan | צילום: רויטרס

תוכניות הפעולה של הבנקים הוכנו בהתאם לדרישה המופיעה ברפורמת הדוד-פרנק האמריקאית משנת 2010, שמטרתה להציל את המערכת הפיננסית מקריסה כללית במקרה שהבנקים המובילים נקלעים למשבר. על פי הפורמה, אם הרגולטור המאריקאי מוצא את תוכניות הבנקים כלא אמינות, הוא יכול להכריח אותם למכור נכסים ולהנהיג תהליכי התייעלות שונים על מנת לשפר את מצבם. 

אולם, נראה כי הבנקים בטוחים ביכולתם להיחלץ מהשבר באופן עצמאי. על פי תוכנית הפעולה שפרסם בנק אוף אמריקה, בשעת חירום הוא יעביר נכסים והתחייבויות מסויימות לבנק מגשר על מנת לצאת מהמשבר במינימום נזקים האפשרי. בבנק JP morgan סבורים כי חילוצם מהמשבר לא ידרוש התערבות ממשלתית מוגברת ולא צפוי לגרום למדינה הפסדים כספיים כבדים. גם גולדמן סאקס מרגיעים ואומרים כי במקרה חירום הם ימצאו מבחר קונים לנכסיהם, הכולל בין היתר, מוסדות פיננסיים עולמיים, קרנות קוויטי פרטיות וחברות ביטוח.  

תוכניות החירום המלאות של הבנקים מכילות מפה מפורטת של כלל המנגנונים הכלכליים הפועלים במוסדות הפיננסיים המובילים בעולם, אשר חושפות גם את הקשרים העדינים בין המערכת הבנקאית לממשל, שיכולות להשפיע על גורל המערכת הכלכלית כולה. כעת ממתין הרגולטור האמריקאי לפרסום מסמכיהם של 125 בנקים נוספים. תוכניות החירום של שאר המוסדות הפיננסיים המובילים בעולם צפויות עד דצמבר 2012.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.