חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבנקים נגד זקן: שינוי בכללי המשחק ופגיעה קשה בהכנסות

"כבר מקריאה שטחית ברור כי מדובר בשינוי משמעותי של כללי המשחק ובפגיעה קשה ביותר בהכנסות הבנקים", כך הגיב היום איגוד הבנקים על המלצות ועדת זקן לבחינת התחרותיות בענף הבנקאות.

ועדת זקן קבעה כי "הבנקים בישראל מתנהלים בצורה ריכוזית, יקרה ולא רווחית מספיק ביחס לשאר מדינות העולם המערבי" והמליצה להנהיג רפורמה במערכת הבנקאית שתגביר את התחרותיות והשקיפות בפעילות הבנקים בישראל, גם על חשבון פגיעה של כ-600-800 מיליון שקל ברווחיהם.

בבנקים מסבירים כי המצב הכלכלי בעולם רגיש, וכי "ריבוי הרפורמות שבוצעו בשנים האחרונות במערכת הבנקאות חייב לקחת בחשבון את הסביבה העולמית הקשה והמורכבת שבה פועל המשק הישראלי בארבע השנים האחרונות, ולמרבה הצער – ככל הנראה – גם בעתיד הקרוב. מאז 2008 התמוטטו למעלה מ-400 בנקים בארה"ב ורק באחרונה החליטו ממשלות אירופה להזרים סכום הגבוה משמעותית מתקציב מדינת ישראל, מכספי משלם המסים האירופי, כדי למנוע התמוטטות של בנקים, בהמשך לתוכניות חילוץ בהיקף מאות מיליארדי דולרים לכמה ממדינות אירופה".

"לאורך כל התקופה הזו הפגינו הבנקים בישראל חוסן ויציבות, שזכו להערכה עולמית, ומילאו תפקיד מרכזי בהצלחתו של המשק הישראלי לעבור את המשבר העולמי עם צמיחה חיובית, ללא צורך בפגיעה בציבור הרחב ובלי לגבות ממנו מחירים שונים מהמקובל בעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן