Forbes Israel Logo

הדולר היציג התחזק ונקבע על 3.637 שקל: "למינוי פרנקל יש השפעה גדולה מהמשוער"

התנודתיות בשוק המט"ח נמשכת: שער הדולר המשיך לעלות מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.637 שקלים, עלייה של 0.52%. "נראה שלמינויו של יעקב פרנקל לתפקיד נגיד בנק ישראל יש לפי שעה השפעה גדולה מהמשוער על זירת המט"ח המקומית". מסבירים בחברת FXCM ישראל.  גם שערו היציג של היורו התחזק ונקבע על 4.744 שקל – עליה של 0.53%

לטענת כלכלני החברה, "המשקיעים פשוט לא מאמינים שהוא ינהל מדיניות התערבות אגרסיבית כנגד הספקולנטים, כפי שעשה קודמו סטנלי פישר. כמובן שבשלב זה אלה הן ספקולציות בלבד שמתבססות על עמדות העבר של הנגיד, והוא הרי טרם התבטא בסוגיות הרלוונטיות שעל הפרק – עליית מחיר הנדל"ן, ההאטה במשק, גובה הריבית וכמובן מצב השקל. כרגע, ההערכות הללו מעכבות את המשך התקדמותו של הדולר מעלה".

השווקים ממתינים השבוע לכמה הודעות חשובות ברחבי העולם, כשבראשם נמצא דוח התעסוקה האמריקאי שיפורסם בסוף השבוע. ב-FXCM טוענים שהדוח "עשוי לקבוע את המהלך הבא של השוק כולו". 

צילום: רויטרס

"מאחר שמדיניות הבנק הפדרלי באשר להמשך ההרחבה הכמותית נקבעת על פי המגמות בשוק התעסוקה, בשוק הפיננסי ינתחו בקפידה את משמעות הנתונים על מהלכי הבנק המרכזי, והתנודתיות צפויה להיות גבוהה", מסבירים בחרה.

"על פי התחזיות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של 170 אלף משרות ביוני וירידה בשיעור האבטלה מ-7.6% ל-7.5%. נתונים בינוניים כאלה עשויים דווקא לגרום לאנחת רווחה, מאחר שהבנק הפדרלי יתקשה להתחיל בצמצום ההרחבה כאשר ההתאוששות עדיין כה איטית". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.