חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדולר חוזר לרדת: נחלש ב-0.7% ונסחר סביב 3.57 שקלים

אתמול השער  היציג של הדולר עלה ב-0.7% וקטע 10 ימים של ירידות. אך מי שקיווה נראה כי שינוי מגמה עדיין אינו באופן שכן הדולר חוזר היום להחלש ומוחק את העליה מאתמול. הדולר יורד ב-0.7% ונסחר סביב שער של 3.57 שקלים. השער היציג נקבע על 3.601 שקלים. גם היורו נחלש ב-0.6% ונסחר סביב 4.69 שקלים.

"ירידת שער הדולר שחווינו השבוע הגבירה את מצוקת האשראי של בעלי עסקים קטנים", אמר מיכה אבני, מנכ"ל חברת האשראי לעסקים קטנים ובינוניים פנינסולה. "מדובר היה בקו אדום ואנחנו מקווים שבנק ישראל שעומד מול כוחות שוק חזקים בעקבות קריסת הדולר בעולם יסייע לבלום את התחזקות השקל". 

"לאחר שצנח אמש לזמן קצר מתחת לרף הקריטי של 3.55 שקלים, מצליח הדולר-שקל להתאושש קלות, וזאת על רקע עדותו של בן ברננקי בפני הקונגרס, שבה למעשה חזר על הדברים שהשמיע בשבוע שעבר", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "מצד אחד, ציין ברננקי כי הבנק ככל הנראה יתחיל בצמצום היקף רכישות האג"ח בסוף השנה או בתחילת 2014, ומצד שני חזר והדגיש כי הבנק דבק במדיניותו המרחיבה הקיצונית וכי אין לראות בצמצום רכישת האג"ח תזוזה לעבר הקשחה מוניטרית, קרי העלאות ריבית על הדולר".


צילום: רויטרס

"הכוונה להתחיל בצמצום ההרחבה הכמותית עשויה לספק תמיכה לדולר בתקופה הקרובה ואולי להניע תיקון לאחר הפיחות החד שראינו בימים האחרונים", הוסיפו ב-FXCM. "ואולם, בטווח הארוך יותר, ההבהרות החד משמעיות שניתנו בשבוע האחרון מציבים את הדולר בעמדת נחיתות בעולם, גם למול השקל. אנחנו צפויים ככל הנראה לראות כעת שוב את חזרת הקורלציה ההפוכה בין הדולר לבין המניות, קורלציה שנשברה בחודשים האחרונים, כאשר גם הדולר וגם המניות העפילו מעלה בו זמנית".

באשר לדולר-שקל, סיכמו ב-FXCM כי לפחות ברמה הטכנית, "הירידה הנוכחית נושקת כבר למצב של מכירת-יתר ועל כן גוברת הסבירות להתייצבות ותיקון כלפי מעלה. ייתכן שלפני כן נראה שפל אחד דרמטי נוסף מתחת ל-3.55 שקלים לפני שהשוק יתהפך מעלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן