חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדולר ממשיך להיחלש: השער היציג נקבע על 3.571 שקלים

הדולר ממשיך הבוקר להיחלש מול השקל. היום נחלש המטבע האמריקאי ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.571 שקלים. לטענת האנליסטים בחברת FXCM ישראל, את הירידות מניעים דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי בשבוע שעבר שהודיע כי מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק תימשך. 

"ההתבטאויות האחרונות מצד יושב ראש הפד בן ברננקי, שחזר והדגיש בלשון חד משמעית את מחויבותו של הבנק למדיניות המרחיבה, שמטו את הקרקע מתחת לדולר והוא החל בצניחה חדה למול המטבעות המרכזיים בעולם, וגם למול השקל. המדיניות הזו של הפד צפויה להכביד על הדולר בתקופה הקרובה, מה שיקשה מאוד על בנק ישראל לבלום את מגמת התיסוף של השקל", כך מסבירים בחברה. 

צילום: רויטרס

עוד מוסיפים האנליסטים כי "הדולר-שקל יושפע מאוד בתקופה הקרובה מהמסחר העולמי בדולר. אנחנו צפויים לראות את חזרת הקורלציה השלילית בין הדולר לבין המניות, ועל כן, אם נראה את המשך הטיפוס של המניות בוול-סטריט הדולר צפוי להיחלש, בעולם ולמול השקל".

מנגד, בחברה צופים כי הגעתו של הדולר לשפל חדש מול השקל עשויה להעיד על כך שהוא צפוי לעלות חזרה בקרוב. "דווקא מבחינה טכנית ישנם סימנים המרמזים על היתכנות של סיום קרב של הירידה הנוכחית. הירידה החדה לשפל חדש הובילה את הצמד למצב של מכירת-יתר, ואזור 3.55-3.56 מהווה תמיכה משמעותית, והדבר אכן עשוי להניע תיקון כלשהו כלפי מעלה. עלייה מעל 3.585 תעניק מומנטום כלפי מעלה".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "היחלשות הדולר בעולם באה לידי ביטוי גם בזירה המקומית כאשר הדולר נחלש קלות ואולם להערכתנו בטווח הקצר נותר מוגבל פוטנציאל ייסוף השקל, בעוד בראיה לטווח ארוך לדולר פוטנציאל היחלשות משמעותי אל מול השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן