Forbes Israel Logo

“הדולר-שקל עשוי לפרוץ השבוע את מחסום 4”

התנודתיות במסחר בדולר-שקל ממשיכה להיות גבוהה. בשבוע שעבר, לאחר שהצמד כמעט ונגע ברמת המפתח של 4, ראינו גל של מימושים שהסיג באחת את הצמד עד אזור 3.94. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "זוהי תגובה טבעית ומתבקשת לאחר העלייה המסחררת של השבועות האחרונים כמעט בלי עצירה בדרך. ואולם, לאור התנאים בשוק והסנטימנט השלילי כלפי השקל, נראה כי הפריצה של רמת 4 לא תאחר לבוא ואולי אף תתרחש השבוע. פריצה של רמה זו צפויה להפעיל המון פקודות סטופ של סוחרי שורט ולהקנות מומנטום נוסף לצמד".

"ברמה הטכנית, יש לציין כי רמת 4 גם מסמנת את המקום שבו עובר קו מגמה יורד רב-שנתי המחבר את השיאים של 2007, 2009 ו-2012. פריצה ונעילה מעל רמה זו תהיה בעלת משמעות טכנית דרמטית ותיתן את החותם הסופי לכך שהמגמה הרב-שנתית הפכה ממגמה יורדת למגמה עולה".


רמת 4 עשויה לרכז סביבה מאבק משמעותי בין הסוחרים בשוק | צילום: thinkstock

"גם בעולם הדולר נהנה מרוח גבית, וזאת לאחר דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי והתעלה מעל ומעבר לכל הציפיות כאשר הצביע על תוספת של 321 אלף משרות חדשות בנובמבר. הנתונים רק מגבירים את הציפיות בשוק להעלאות ריבית מצד הבנק הפדרלי, ובעקבות כך מדד הדולר העולמי נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז מרץ 2009".

"ובעוד הסנטימנט כלפי הדולר והכלכלה האמריקנית בשיא, הסנטימנט כלפי השקל והכלכלה הישראלית בשפל. תקופת הבחירות, המתאפיינת באי-וודאות, רק תגביר את הלחץ על השקל. הצמד הולך ומתקרב לפסגה שנקבעה ביוני 2012 ב-4.09. מדהים שתוך חמישה חודשים מחק הצמד כמעט כליל ירידה של שנתיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.