חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדור האבוד: אבטלת הצעירים עולה לאיחוד האירופי 153 מיליארד יורו

המיתון המחריף בגוש היורו הביא לכך שכ-14 מיליון צעירים באיחוד נותרו ללא עבודה. על פי דוח חדש נראה כי המחיר של שיעור המובטלים הגבוה בקרב צעירים בגוש הוא כ-153 מיליארד יורו השנה. הדוח שנכתב על ידי סוכנות המחקר האירופית היורופאנד חושף כי מדי שבוע משלמות מדינות הגוש כ-3 מיליארד יורו עבור תשלומי רווחה למובטלים הצעירים. 

על פי הדוח, שיעור המובטלים באיחוד האירופי בין הגילאים 15-29 עומד על 15.4%. מדובר בכ-2.1% מהתמ"ג של חברות גוש היורו. שיעור האבטלה הגדול ביותר נמצא בבולגריה, כאשר כ-24% מהצעירים במדינה אינם מועסקים. באיטליה שיעור המובטלים הצעירים מגיע ל-22.7% ובאירלנד 22% מהצעירים נותרו חסרי עבודה.

הדוח מציג גורמי סיכון המאפיינים את המובטלים באירופה, לפיהם צעירים בעלי היסטוריית הגירה הם בעלי סיכוי של 70% יותר להיות מובטלים משאר האוכלוסייה. בנוסף גם השכלה ברמה נמוכה ורקע סוציו אקונומי נמוך הם מאפיינים של דור המובטלים החדש באיחוד. עוד עולה מהדוח כי צעירים שחוו גירושים במשפחה הינם בעלי סיכוי של 30% יותר להיות מובטלים. כמו כן, מרבית המובטלים באירופה גרים באזורים מרוחקים מהערים הגדולותומגיעים ממשפחות בהן לפחות אחד מההורים מחוסר עבודה. 

צילום: רויטרס

שיעור האבטלה בגוש היורו עמד בחוד אוגוסט על 11.4%, שיא של כל הזמנים. מאחורי האחוזים עומדים 18.2 מיליון מובטלים בתוך האיחוד האירופי, הנתון הגבוה ביותר מאז היווסדו של היורו בשנת 1999.

בתוך כך חברת הייעוץ "אנרסט & יאנג" מזהירים כי שיעור האבטלה יכול להגיע ל-19 מיליון עד לתחילת שנת 2014. בדוח שפרסמה החברה בתחילת החודש נאמר: "בסביבה כל כך קשה חברות נוטות לצמצם את קליטת העובדים החדשים בכדי לשמור על רווחיות ויעילות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן