Forbes Israel Logo

הדירוג המלא – 50 הנשים החזקות בישראל

שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא האשה החזקה בישראל – כך עולה מן הדירוג השנתי של 50 הנשים החזקות שערך מגזין פורבס ישראל ומתפרסם בגיליון מיוחד לפסח. נתניהו הקדימה בדירוג נשים מרשימות, גם כאלה שמובילות חברות ענק.

נתניהו. הכי חזקה | צילום: Daniel Biskup

במקום השני בדירוג הנשים המשפיעות נמצאת מנכ"לית הבנק השני בגודלו בישראל, רקפת רוסק עמינח, שהחליפה בתפקיד אישה חזקה אחרת – גליה מאור. בכך, הפכה רוסק עמינח למנכ"לית הצעירה ביותר בתולדות הבנק. בימים אלה היא חוגגת שנה באחד מתפקידי הניהול הבכירים והמשמעותיים ביותר בישראל, בבנק שזרועותיו מגיעות לכל פינה במשק, עם מוטת השפעה רחבה שכמעט ואין כדוגמתה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדירוג פורבס – הנשים החזקות ביותר בישראל

שלישית בדירוג נמצאת הישראלית היחידה שמופיעה גם בדירוג הנשים החזקות בעולם של מגזין פורבס – בעלת קבוצת אריסון, שרי אריסון. הנפח העסקי של הקבוצה פועל תחת אריסון השקעות וכולל את החברות שיכון ובינוי, חברת המים Miya ומלח הארץ. אך אריסון ידועה לציבור הישראלי בעיקר כבעלת השליטה בבנק הפועלים, בו היא מחזיקה מאז שנמכר לידי הקבוצה ב־1996.

גם היא בדירוג. רוצים לדעת באיזה מקום? בר רפאלי | צילום: רויטרס

הנשים החזקות בדירוג פורבס מגלמות עוצמה נשית – לא בסיסמאות, אלא הלכה למעשה. כל אחת בתחומה קובעת מדיניות ומשפיעה על החיים של כולנו במכלול תחומים. בדירוג השנתי של 50 הנשים החזקות בישראל מופיעים, לצד שמות מוכרים ממדורי הכלכלה, המשפט ועוד, גם שמות חדשים, בהם זה של אביטל שטיין, מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה, וגלית חמי, העורכת הראשית של העיתון כלכליסט.

בין הנשים החזקות גם מנהלות בכירות שנכנסו לתפקידים חדשים, בהן מנכ"לית בזק הטריה סטלה הנדלר, ורוית ברניב, היו"ר החדשה של דירקטוריון תנובה. מנגד, בולטת בהיעדרה זהבית כהן-יוסף, מנכ"לית קרן ההשקעות אייפקס ישראל, שספגה באחרונה כמה מהלומות לא פשוטות בקריירה, במהלכן נאלצה לסגת מעמדות ניהול פעילות בחברות בהן שולטת אייפקס, ולהתפטר מתפקידה כיו"ר תנובה ומראשות דירקטוריון פסגות.

לדירוג פורבס – הנשים החזקות ביותר בישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.