חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ההברזה של דראגי מג'קסון הול דחקה את ברננקי לפינה

נשיא הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי, הודיע רק אתמול שאין לו זמן ולכן לא יגיע לכנס השנתי של הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול שבארה"ב בסוף השבוע הקרוב. היי, למה הוא לא הודיע קודם? אם היינו יודעים אולי היינו מתאמצים להזיז את התאריך כך שיתאים לו, אולי היינו באים אליו, שם לאיזה אגם ליד בריסל, אולי היינו מקצרים קצת את הכנס, אולי מארגנים שיחת וועידה בווידיאו, משהו.

חבל, הוא בטח ממש רצה לבוא ולהסביר מה זאת אומרת "יעשה כל מה שצריך כדי לשמר את היורו". מעניין על אילו דברים הוא לא ויתר בגלל עומס עבודה, נגיד לספר שלו הוא ממשיך ללכת? בתמונות הוא נראה לי מסופר, אז זה אומר שהוא מצא זמן ללכת להסתפר ואין לו זמן להיפגש עם כל הנגידים? למי הוא חושב את עצמו?

מריו דראגי (מימין) ובן ברננקי | צילום: רויטרס

"אף אחד בעולם אינו יותר שחצן מאדם בעל יכולות בינוניות שהגיע לשלטון" (ג'ואן ווסנברג – דיפלומט אוסטרי בן המאה ה-18).

אך אולי הביטול של דראגי לא באמת קשור לבעיית זמן, אולי מדובר ממהלך מבריק להמנעות מאכזבת המשקיעים? אם כך, אז המשקיעים לא טיפשים, הם יבינו שאין לו באמת תור למספרה והוא פשוט פוחד לאכזב. כלומר, הבורסות צריכות ליפול מעצם הביטול? אבל דראגי לא אמר שיש לו תור למספרה, הוא אמר שיש לו הרבה עבודה לעשות.

דבריו של דראגי מרמזים למעשה למשקיעים שהוא מתכנן להם משהו גדול. תשכחו מכל השטויות שראיתם עד עכשיו, דראגי עובד על משהו ענק, אולי על האייפון 5? כלומר, השוק צריך לעלות! בשורה התחתונה, הביטול של דראגי אולי לא משפיע כל כך על המחירים בשווקים אך הוא מגדיל את טווח הציפיות לשני הכיוונים.

האם זה מסוכן להשאיר את ברננקי לבד בג'קסון הול?

האם דראגי, נשיא הבנק האירופי המרכזי, דפק את ברננקי שהבריז לו ברגע האחרון מהפסגה בג'קסון הול בסוף השבוע הקרוב? האם ברננקי באמת בנה על דראגי, שכל אחד מהם ירמוז קצת, וככה ימשכו עוד זמן? כי אם כך, אז כעת, כשכל העיניים נשואות לברננקי אולי יהיה לו הרבה יותר קשה לרצות את כל העיתונאים שינסו להוציא סיפורים מהסימפוזיון.

 בנוסף, הסיכוי שברננקי לא יודיע על שום תוכנית ממש גבוה, זאת בשל האינפלציה היציבה בארה"ב, תוכנית טוויסט שעדיין נמצאת ברקע ותסתייים רק בסוף השנה והתשואות הארוכות שבין כה וכה נמוכות יחסית. סוחר יומי שרוצה להמר על התרחיש הזה יכול לנסות למכור מניות, למכור זהב, לקנות דולר ולקנות אג"ח ממשלתיות. אך לכו תדעו, אולי ברננקי יוציא איזה שפן מהכובע.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן