חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ההכרעה במעריב נדחתה: "אם אין קיום להסכם – העיתון יימכר מחדש"

מכירת מעריב חוזרת לכותרות: בדיון שהתקיים היום באשר להארכת הקפאת ההליכים של העיתון מעריב על רקע  אי הסכמה בין מו"ל מעריב החדש, שלמה בן צבי לבין מערך ההפצה של העיתון, החליטה השופטת ורדה אלשיך להאריך את צו הקפאת ההליכים בשבוע.

כחלק מהסכם הרכישה דובר על תוכנית התייעלות מקפת בעיתון ובפרט במערך ההפצה. עובדי מערך ההפצה טוענים כי בעת מעמד החתימה היה ידוע לכל כי גם "תוכנית ההתעיילות הנוקשה ביותר לא תוכל להשוות את מחירי מערך ההפצה של העיתון אל מחירי השוק הזולים ביותר מאחר והוא מחלק רק מוצר אחד ואינו רשת הפצה גדולה".

אלשיך התבטאה בחריפות במשפט ואמרה כי לא תהיה לה בעיה לקבוע תקדים בנושא. "אם אין קיום בהסכם – העיתון יימכר מחדש" והדגישה כי תקפיד כתרי"ג מצוות על קיומול של ההסכם. השופטת הבעיה במהלך המשפט את מורת רוחה על התנהלות המשא ומתן ועל כך שאינו מתנהל ב"ניקיון כפיים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אני מאוד אופטימי ומאמין שנגיע להסכם, מקווה שלא יהיו התחכמויות של הרגע האחרון, אנחנו עושים את המקסימום כדי להתייעל", אמר דוד מייזל, יו"ר ועד עובדי ההפצה של מעריב. "כשחתמנו עם מר בן צבי על החוזה הובהר שאנחנו לא יכולים להגיע למחירי שוק, אך פתאום עכשיו מדברים איתנו על מחירי שוק – אנחנו לא יכולים והם יודעים את זה".

בית מעריב | צילום: R&B Media

נזכיר כי כחלק מהסכם של בן צבי מול הנאמנים, התחייב בן צבי להמשיך את העסקתם של כ-1400 עובדים בניהם 900 עובדי ההפצה. בדיון בבית המשפט שנערך לפני כחודש האריכה אלשיך את צו הקפאת ההליכים עד הדיון הבא (מחר), והזהירה כי קיים סיכוי גדול שלא תאריך את ההקפאה אם לא הצדדים לא יתקדמו לעבר העמק השווה.

"אנחנו הצגנו את הכי הרבה שאנחנו יכולים. חתכנו בבשר החי עם כל הכאב, הסכמנו שמ-900 עובדים נשאיר 600 בכדי שזה בכל זאת יוכל לעבוד. הסכמנו לבטל סניפים ולקצץ איפה שאפשר בעלויות הפצה אך אנחנו לא רואים שום התקדמות לעברנו מהצד השני", אמר מייזל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן