Forbes Israel Logo

ההצעה החדשה של אי.די.בי למחזיקי האג"ח: 15% מהמניות

נמשך המו"מ בין אי.די.בי אחזקות שבראשות נוחי דנקנר לבין מחזיקי האג"ח לגבי הסדר החוב של החברה. בהצעה חדשה שהעבירה החברה לנציגות מחזיקי האג"ח הביעה אי.די.בי את נכונותה להגדלת נתח המניות בחברה ב-5%, ל-15%. הצעתה האחרונה של החברה עמדה על 10%.

אתמול תקפה אי.די.בי את נציגות מחזיקי אג"ח של אי.די.בי פיתוח. במכתב שנשלח אל הנציגות והגיע לפורבס היא תקפה את שאיפות ההשתלטות, כהגדרתה, של נציגות מחזיקי האג"ח של החברה הבת וטענה כי ביכולתה לעמוד בכל התחייבותיה.

"ככל הנראה שיצא המרצע מן השק", נכתב בתחילת המכתב. "שרשרת מכתביכם האחרונים כמו גם הדיווחים המפורטים בתקשורת הכלכלית מלמדים שכלה ונחרצה לנסות להשתלט על החברה ולהפוך לא רק לנושיה אלא גם לבעלי מניותיה וזאת מוקדם ככל האפשר".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שלשום התקיימה פגישה נוספת בין שתי הנציגויות – נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות ונציגות אג"ח של אי.די.בי פיתוח הכוללת את קרן יורק, הפניקס ופסגות. שתי הנציגויות סיפרו כי "המגעים בין נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות לבין נציגות אג"ח אי.די.בי פיתוח על שיתוף פעולה ביניהם נמשכים".

המשמעות העולה מכך היא שנציגות אי.די.בי פיתוח מנסה למשוך את נציגות אי.די.בי אחזקות לגישתה הלוחמנית מול החברה ורוצה שהאחרונה תגיש לבית המשפט בקשה להליך פירוק של החברה מאחר ולנציגות אי.די.בי אחזקות יש את העילה לעשות כך (החברה לא עומדת בכל התחייבותיה הכספיותץ כלפי הנציגות). ברגעים אלו מקיימים נציגי החברה ונציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות פגישה בכדי לדון בהתפחויות האחרונות.

צילום: סיוון פרג'

המכתב שנשלח על רקע דיווחים אלו תוקף בחריפות את נציגות אי.די.פיתוח: "התנהלות זו מעידה כי זה מכבר הסרתם את כובע הנושים של החברה ואתם כבר מודדים לכם את כובעכם החדש כבעלי מניות של החברה".  

"המידע שפורסם בעניין מגעים המתנהלים ביניכם לבין נציגות מחזיקי אגרות החוב של אי די בי חברה לאחזקות בע"מ (מידע אשר אינו מוכחש על-ידכם) לעניין שיתוף פעולה אפשרי בין הנציגויות וגיבוש מתווה הסדר חוב חלופי וכולל "מעל הראש של החברה" ותוך התערבות במו"מ שמתנהל בין החברה האם לנושיה, מעלה תהיות באשר לתום לבה של הנציגות המשותפת ושאלות קשות באשר לאופן מילוי תפקידם של הנאמנים לאגרות החוב".

עוד טוענת אי.די. בי במכתב כי ערכם הכלכלי של נכסיה עולה באופן משמעותי על ערך התחייבויותיה וכי "הפוטנציאל הגלום בנכסיה יכול לשרת לאורך זמן הן את חובותיה והן את חובות בעלת המניות שלה ואף מעבר לכך".

החברה טוענת כי מטרת נציגות האג"ח של אי.די.בי פיתוח כבר אינה לנהל דו שיח על עתיד החברה. "הפעולות שנקטתם עד כה נועדו לטרפד כל מהלך עסקי לגיטימי אשר החברה מבקשת להוציא לפועל תוך ניצול השקיפות שהחברה נוקטת במהלכיה ובתוכניותיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.