חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הורדת הריבית הצניחה את בורסות אירופה: פאריס איבדה 1.2%

בורסות אירופה נפתחו הבוקר עם נטייה לעליות קלות בהמתנה לפגישת הבנק האירופי המרכזי ולהחלטת הריבית. ההפעתה שהגיעה מסין – שהחליטה להוריד את הריבית בפעם השנייה ברציפות – גרמה לעליות קלות במדדים, אולם הודעת הבנק המרכזי האירופי על הורדת הריבית בגוש לשפל של 0.75% השיגה דווקא את האפקט ההפוך, ושלחה את הבורסות לירידות.

בורסת פאריס נסגרה בירידה של 1.2%, פרנקפורט איבדה 0.5% מערכה, ולונדון התחזקה ב-0.1%.

לאורך השנה עד עתה, סירבו נשיא הבנק המרכזי מריו דראגי ובכיריו לבצע שינויים בשערי הריבית גם כשתחזיות האינפלציה ירדו אל מתחת לרף היעד, 2%. בכך הציג דראגי עמדה ברורה לפיה מנהיגי המדינות הם האחראים לפיתרון משבר החוב ביבשת, ולא הבנק המרכזי. ההודעה על הפחתה בשיעור הריבית, לפיכך, התפרשה כצעד דרמטי לקראת המנהיגים. ירידתו של היורו מול הדולר והין באחרונה, כמו גם הירידה במחירי הנפט, מחזקות אף הן את ההשערה כי הורדת הריבית בפתח.

עוד לפני הורדת הריבית באירופה, הודיע הבנק המרכזי הסיני על הורדת הריבית במדינה, בפעם השנייה ברציפות, ולאחר שלא בוצעה הורדת ריבית בשוק הסיני מאז המשבר ב-2008.

מלבד הכרעת הריבית היום, יהיו עיני המשקיעים נשואות גם אל הנפקת אג"ח ל-10 שנים שתבצע ספרד, כשתנסה לגייס 3 מיליארד יורו. הצפי הוא כי ההנפקה תסמן את כיוון הרוח ואמונם של המשקיעים בתוכנית הסיוע לכלכלת ספרד עליה סיכמו מנהיגי המדינות באיחוד האירופי ביום בשבוע שעבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן