Forbes Israel Logo

הושלמה רכישת ישקר: באפט קנה מורטהיימר את 20% הנותרים ב-2.05 מיליארד דולר

ברקשייר הת'אווי, חברת ההשקעות של וורן באפט ומשפחת ורטהיימר, הודיעה היום כי תרכוש את 20% הנותרים בחברת חיתוך המתכות ישקר אשר נותרו בידיה של משפחת ורטהיימר תמורת 2.05 מיליארד דולר.

באפט, שמדורג רביעי בעולם בדירוג המיליארדרים של פורבס, רכש במאי 2006 80% מישקר תמורת 4 מיליארד דולר. העסקה הנוכחית מייחסת לישקר שווי שוק כפול בהשוואה לעסקה ב-2006 ומבוצעת לפי שווי חברה של כ-10 מיליארד דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"מאז שהחברה נכנסה לחיינו, שותפי צ'רלי מנגר ואני נהנינו מהחיבור של ברקשייר לחברה, למשפחת ורטהיימר, ולצוות הניהול", אמר באפט. "כפי שאפשר להבין מהמחיר שאנו משלמים על יתרת האחזקות, החברה נהנתה מצמיחה משמעותית בשבע השנים האחרונות, ואנו מאושרים לרכוש את הנתח שנשאר בידי משפחת ורטהיימר. אנו שמחים להיות אחראים על החברה המצוינת הזו אשר הוקמה על ידי משפחת ורטהיימר בישראל לפני 60 שנה, וטופחה לתאגיד גלובלי".

"אנו שמחים שישקר מצאה בית קבוע בברקשייר הת'אווי, אשר מעריכה את הטבע הייחודי של התאגיד הישראלי-גלובלי שהקמנו, ואשר מחויבת להישאר נאמנה למורשת הזו בכל דרך", אמר איתן ורטהיימר. "הצמיחה שנרשמה על ידי החברה מאז העסקה ב-2006 מדגישה את האמון שוורן וצ'ארלי נתנו לעסק שלנו. אנו בטוחים כי החזון שהחל במרים וסטף והרטהיימר וימשיך לדחוף את הקבוצה קדימה כחלק ממשפחת ברקשייר הת'אווי".

איתן ורטהיימר ווון באפט | צילום: יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.