Forbes Israel Logo

הושקה רשת האינטרנט המהירה בעולם

ספקית האינטרנט היפנית So-Net שלמעלה מחציה נמצאת בבעלותה של חברת סוני, השיקה את רשת האינטרנט המהירה ביותר בעולם.

רשת האינטרנט מבוססת על סיבים אופטיים ומסוגלת להגיע למהירות הורדה של 2 ג'יגה לשנייה, אך קצב ההעלאה שלה נותר בתחום "הממוצע" למדינות רבות, ועומד על 1 ג'יגה לשנייה. השירות החדש, הנקרא Nuroזמין כבר עכשיו עבור בתים, דירות או עסקים קטנים, הממוקמים בטוקיו או במספר ערים מסביב לה.

היכונו לעולם מהיר יותר

אחת מהתומכות הנלהבות של השירות החדש היא לא אחרת מאשר ממשלת יפן עצמה. יפן נמצאת במקום השני במדד המדינות המחוברות בעולם, כאשר 25 אחוזים מכלל הבתים הינם בעלי חיבור אופטי (Fiber) לאינטרנט. So-Net מאמינה כי לאור צפיפות האוכלוסין בטוקיו ובשאר הערים המרכזיות הסמוכות לה, הפריסה של התשתית החדשה תהיה קלה, ותוכל להגיע במהירות אל כלל המשתמשים.


מקור: Flickr cc=by net_efekt

מסתמן כי בעוד שמדובר בחדשות טובות עבור טוקיו, יש חברה אחת שלא תשמח כל כך לשמוע על Nuro – גוגל. ענקית החיפוש השיקה לפני זמן מה את פרוייקט Google Fiber, המציע למשתמשי האינטרנט ברחבי ארצות הברית חיבור אינטרנט במהירות הגבוהה פי 100 ממהירות ההורדה הממוצעת בארצות הברית. אך עם זאת, התשתית של גוגל מאפשרת הורדה במהירות 1 ג'יגה "בלבד", וסביר להניח שכעת תוציא את התותחים הכבדים על מנת להשוות את המצב, ולהפגין את היכולות שלה.

חשוב להבהיר כי אינטרנט מהיר מגיע גם עם תג מחיר גבוה. גם כאן ניתן לראות תחרות משמעותית, כאשר גוגל מציעה את שירותיה ב-70 דולרים, 120 דולרים או אפילו בחינם עם אפשרויות מוגבלות, ועבור Nuro יתבקשו המשתמשים לשלם 51 דולרים בחודש, עבור חוזה של שנתיים. הכסף הרציני כאן טמון בהתקנות, כאשר גוגל גובה 300 דולרים על הקמת תשתית, ו-So-Net דורשת לא פחות מ-535 דולר.

בשורה התחתונה, עם כל הכבוד לארצות הברית ויפן עם חיבורי האינטרנט המהירים שלהן, השאלה האמיתית כאן היא מתי חיבור אינטרנט מהיר משמעותית, המציע לא רק קצב הורדה גבוה אלא גם קצב העלאה הגיוני, יגיע לישראל? בינתיים אנו יכולים להתנחם בעובדה שהטכנולוגיה קיימת, כך שהיא צפויה להגיע מתישהו – ונקווה שזה יקרה בקרוב.

לכתבה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק: 

מצעד הגאדג'טים השבועי [14-04-13]

כיצד בנתה מיקרוסופט את עיר העתיד (וכיצד היא תמכור לכם אותה)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.