חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

החגיגה של פוטין: 20 ארמונות, צי של יאכטות ועשרות מטוסים פרטיים

ולדימיר פוטין השווה את חייו כנשיא רוסיה לאלה של "עבד נרצע". אולם, על פי דוח שפורסם על ידי מנהיג האופוזיציה במדינה נראה כי האמת היא שחייו של פוטין דומים יותר לאלו של הצארים הרוסיים. על פי הדוח נראה כי בין נכסיו של נשיא רוסיה נכללים גם 58 כלי טיס פרטיים, כ-20 בתי פאר בסגנונות הארמונות היפים ביותר ברוסיה ואף אוסף שעוני יד ששוויו גדול פי 4 ממשכורתו של הנשיא. 

בדוח החדש שכותרתו האירונית "חייו של עבד נרצע" קוראת תיגר על דבריו של פוטין, מנסה נמטסוב להוכיח כי ניסיונותיו הרבים של הקרמלין להציג את פוטין כפשוט עם רחוקים מאוד מהמציאות. פוטין ומקורביו לא הגיבו לפרסומי האופוזציה. 

בעבר הצהיר פוטין כי שכרו קטן פי 4 מזה של נשיא ארה"ב ברק אובמה והכחיש בכל תוקף פרסומים על כך שבמהלך שנותיו כנשיא הוא צבר הון עצמי גדול. אמנם הדוח החדש לא מתיייחס לכך ישירות, אך הוא מפרט כיצד סוכן הק.ג.ב לשעבר הצליח להגדיל את כמות הנכסים של לשכת הנשיא בשנות כהונתו בתפקיד מאז שנכנס לתפקיד בשנת 2000. 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בארמון הקרמלין | צילום: רויטרס

מטרת הדוח היא לעורר את התנגדות האופוזיציה לנשיאותו של פוטין לקראת הבחירות שאם ינצח בהם, עלול פוטין להישאר בתפקידו במשך שש שנים נוספות. בדוח כתבו נמטסוב יחד עם שותפו לכתיבה לאוניד מרטיניוק: "אחת הסיבות העיקריות למנוע את ניצחונו של פוטין בבחירות היא לעצור את להפסיק את אווירת העושר והנהנתנות אליה הוא התרגל". בנוסף טענו הכותבים כי "במדינה בה כ-20 מיליון אנשים לא מצליחים לגמור את החודש, חיי היוקרה של הנשיא הם זלזול בוטה וציני במצב של התושבים".

הפרסומים אודות בזבוזיו הראוותניים של פוטין מגיעים בזמן שהוא חווה את ההתנגדות הציבורית החריפה ביותר לממשלו מאז שעלה לשלטון לפני 12 שנים. על פי הדוח, מאז נכנס פוטין לתפקידו, נוספו לנכסי הנשיא 9 בתים, 15 מסוקים, מספר מכוניות ושעוני יד יקרים. בנוסף למסוקים, בצי כלי הטיס הנשיאותי ניתן למצוא גם מטוס איירבוס, ומטוס איליושין המכיל בתוכו תא פרטי בשווי 18 מיליון דולר שעוצב על ידי תכשיטנים וכן תא שירותים בשווי 75 אלף דולר.

בוריס נמטסוב מציג את הדוח על פוטין לעיתונאים ברוסיה | צילום: רויטרס

לטענת נמטסוב, פוטין שב-2008 סיפר כי עבודתו של נשיא דומה לזו של עבד נרצע, קרוב יותר להגדרה של הטייקונים הרוסים המכונים "אוליגרכים". על פי הדוח, בין נכסיו היקרים ביותר של הנשיא ניתן למצוא יכטה בעלת חמישה סיפונים, ג'קוזי, מתקן ברביקיו וחדר אמבטיה מצופה כולו שיש. בנוסף, בית הנופש של הנשיא השוכן לחופו של אגם ולדאי, מכיל בתוכו קולנוע פרטי, אולם באולינג ואפילו "כנסייה נשיאותית".  

עוד נכתב בדוח כי לפוטין יש בית נוסף, עליו לא הרבה אנשים יודעים. מדובר במבנה של שלוש קומות הנמצא סמוך לעיר סרטוב על גדות נהר וולגה, המכיל רהיטים בעיצוב איטלקי ונברשות יוקרתיות שיובאו מגמניה. 

נמטסוב, יריב מושבע של פוטין היה חלק מהממשלה ברוסיה בשנות ה-90 ומהחורף שעבר עמד בראש המחאה החריפה נגד פוטין. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן