Forbes Israel Logo

החלטת שתיק השקעות זאת השקעה טובה? מצוין, אבל הנה כמה דברים שחשוב לבדוק

BrandVoice

השנה האחרונה הייתה רכבת הרים בעולם הפיננסי. הרבעון האחרון של 2018 נפתח בירידות בשווקים, בנובמבר ראינו תיקון מסוים ואז הגיע דצמבר. בשלושה שבועות נמחקו תשואות של שנה שלמה ואפילו יותר מכך. ירידות של מעל 15% ברבים ממדדי המניות המובילים בעולם וירידות חדות גם בשוקי האג"ח, הבהילו לקוחות רבים.

אלו שלא עמד לצידם יועץ השקעות מנוסה ומקצועי, מיהרו למכור את מה שנשאר מתיק ההשקעות שלהם ופספסו את העלייה הדרמטית שהחלה בסוף דצמבר. עלייה שפיצתה על כל הירידות ואף יותר. משקיעים אחרים לעומתם, שרדו את הטלטלה הזאת והמשותף לכולם, היו להם מנהלי תיקים. מנוסים. מקצועיים. כאלו שכבר חוו ירידה אחת או שתיים וידעו להרגיע, לתת ביטחון והסבירו ששוק ההון, זה לא ספרינט. זה מרתון. אז לפני שאתם עומדים לסגור עם חברה לניהול תיקים, הנה כל מה שאתם צריכים לבדוק כדי לדעת שבחרתם מצוין.

עם מי אני הולך לעשות עסקים?

מנהל השקעות או מנהל לקוחות בשוק ההון הם תפקידים הדורשים מיומנות גבוהה, ניסיון בלמידה של טעויות עבר, בחישוב צעדים קדימה ובשמירה על יתרונות יחסיים בתחום שהמרכיב הבולט ביותר בו הוא קבלת החלטות. לכן ידע, בקיאות, ניסיון וותק מקצועי של מנהל תיק ההשקעות שלך חשובים למימוש פוטנציאל התיק להניב את התוצאות המצופות.

לרוב, מנהל תיק השקעות שיש מאחוריו בית השקעות מקצועי וחזק, הוא כזה שגם מקור הידע שלו, מאגר הנתונים, יכולות המחקר והניתוח, מהימנים ומבוססים יותר. שווה לבדוק את הרקורד והניסיון, את תהליכי העבודה, את ה"קבלות" שאיתן מגיע מנהל התיק, ולא פחות חשוב – את הלהט, המסירות ורמת השירותיות שלו. אם יש משהו טוב יותר ממנהל תיק השקעות מקצועי ובעל ידע, זה אחד כזה שלא רק מבין במה שהוא עושה אלא גם אוהב את זה. בפגישת ההיכרות הראשונה תוכלו לראות את זה. יותר נכון, להרגיש.

ניהול אישי. אין דרך אחרת

תתפלאו אבל לקרבה, הכרות וקשר אישי, יש השפעה על ביצועי התיק שלכם. לא רק כדי שתדעו שהכסף נמצא "בידיים טובות", אלא גם – ואולי בעיקר – לרגעים שבהם צריך להתייעץ. במובן הזה, מנהל התיק עשוי לשמש לעתים כמעין פסיכולוג ויכול לעזור להימנע מטעויות כמו שעשו המשקיעים שמיהרו לצאת לקראת סוף דצמבר, אחרי כל הירידות ולפני העליות. הגישה ותפיסת העולם של מנהל התיק הם המכתיבים את מדיניות ההשקעה השוטפת ואת תפירת תיק ההשקעות באופן שיענה על הצרכים והציפיות של הלקוח, אך גם מספק מענה להתפתחויות בשווקים.

היתרון של מנהל תיק טוב הוא היכולת לעבור בין סוגים שונים של נכסים – פיקדונות, אג"ח, מניות בארץ ובחו"ל – בהתאם לתנאי השוק המשתנים, לרמות הסיכון המוגדרות והמוסכמות ביניכם. מנהל תיק שניתן לסמוך עליו הוא אחד שיודע למצוא פתרונות במצבי שוק משתנים, לזהות אפיקי השקעה חדשים ולעשות זאת בשיקול דעת ובמהירות תגובה רלוונטית.

אם קיים אמון, אם ישנה היכרות אישית נכונה מוכוונת מטרה – ההצלחה הדדית. השירות והזמינות של מנהל התיק הם הפרמטרים הכי חשובים בהתנהלות לאורך זמן

מבטיח ומקיים

הבטחות זה בחינם. בתקופה של ריבית נמוכה, תשואות פוטנציאליות גבוהות שנזרקות לחלל האוויר עשויות להיות מחשידות ובסופו של יום להוביל לאכזבה. לכן, תפקידו של מנהל התיק ההוא להיות עם "האצבע על הדופק" ובו בזמן לדווח, להנחות, לייעץ. מנהל תיק הוגן יסביר את מערך הסיכויים והסיכונים בכל תרחיש בשוק – מבלי לייצר ציפיות מיותרות ומבלי לפזר הבטחות באוויר. האחריות המוטלת עליו היא להתנהל על פי מדיניות ההשקעה שנקבעה וכן לספק שקיפות מוחלטת בהתנהלותו בתיק ההשקעות שלכם.

השקיפות הכרחית כי למרות הפעולות המתבצעות על ידו – לרגע אסור שתשכחו, זה הכסף שלכם. העתיד שלכם.

לסיכום, לא משנה אם מדובר במתכנן פיננסי, מנהל השקעות או מנהל תיק, לבחירות שתעשו היום יש קשר לביצועי התיק מחר. בדיוק בגלל זה אתה זקוק לצידך למורה דרך אמין, מקצועי, הגון ואחראי. החשיבות הגדולה של מנהל השקעות נבחנת לא כשהכל טוב, אלא בדיוק כשצריך לשאול אותו את השאלות הקשות.

מנהל התיק שלכם לא עושה את כל אלו? חושבים שמגיע לכם יותר? רוצים תוצאות? תעשו שינוי. זה לא פשוט. לא קל אבל אתם מספיק מנוסים כדי לדעת: שינויים הם חלק בלתי נפרד מצמיחה. בהצלחה!

לקביעת פגישה ופרטים נוספים:
http://bit.ly/2P0v6GU

*האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ/שיווק השקעות הניתן באופן פרטני על פי צורכי הלקוח

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.