Forbes Israel Logo

הטריק החדש של גוגל: האם כרומקאסט ישנה את שוק הטלוויזיה?

ארוחת הבוקר של גוגל אתמול הייתה הצלחה מסיבה אחת בלבד: לא, זה לא היה הנקסוס 7 החדש וגם לא הגירסה החדשה של אנדרויד שהציגה כמה שידרוגים מרשימים. גולת הכותרת של האירוע הייתה ללא ספק השקתו של הדונגל החדש שלה. 

במבט לאחור ניתן לסכם את האירוע כך: "בלה, בלה, בלה…נקסוס 7, מעבד מהיר יותר, מסך חד יותר…בלה, בלה, בלה…כרומקאסט! הדונגל הזעיר הזה מתחבר באמצעות כניסת ה-HDMI בטלוויזיה ומאפשר חיבור אלחוטי לכל מכשיר תומך, כך שתוכלו לראות שידורי אינטרנט ישירות על מסך הטלוויזיה. למעשה, כל מכשירי המחשוב והמובייל שלכם ישמשו כשלט רחוק. מחירו של הדונגל הוא 35 דולר בלבד.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

הכרומקאסט הוא ללא ספק תחייתה של גוגל בסלון שלכם. עד עתה לא הצליחה החברה לחדור באמת לתוך הסלון. עם ניסיונות כושלים כמו גוגל TV או מכשיר הנקסוס Q ש"חוסל" הרבה בטרם הגיע לשוק. כעת, עם הדונגל החדש שלה, המצב עשוי להשתנות.

בזמן שגוגל הציגה את ניסיונותיה הכושלים, אפל דווקא נחלה הצלחה רבה עם האפל TV. בכנס טכנולוגי שנערך בחודש מאי הודיע מנכ"ל אפל טים קוק כי החברה מכרה כבר למעלה מ-13 מיליון מכשירי אפל TV, כאשר מחצית מכמות זו נמכרה כבר בשנה שעברה.

הכרומקאסט | צילום: רויטרס

כעת, עם יציאתו הקרובה של הכרומקאסט לשוק, עשויה גוגל להיכנס לשוק זה עם מוצר מוצלח שעוד יכול לנצח את אפל והמתחרות האחרות בתחום בנוקאאוט. הגישה בה נוקטת החברה עם הדונגל החדש שלה היא ייחודית למדי. במבט ראשון השיטה דומה למנגנון הפועל ב-IOS של אפל. המכשיר מאפשר "לחבר" את היוטיוב, הנטפליקס וכן קבצי מוסיקה ווידיאו מגוגל פליי ומה-IOS ישירות לטלוויזיה, דרך הכרומקאסט. למעשה, בניגוד לשיטות האחרות של גוגל, הכרומקאסט מקבל מהמכשיר הנייד הוראה לתרגם את התוכן ישירות לטלוויזיה. 

יתרון אחד שיש לאפל TV על פני הכרומקאסט הוא שניתן לחבר אותו גם על ידי חיווט וגם באופן אלחוטי, בעוד שהדונגל מתחבר באופן אלחוטי בלבד. בשלב זה הכרומקאסט מעביר תכנים מיוטיוב, נטפליקס ומחנות הגוגל פליי, אולם בחברה מסבירים כי שירותים נוספים יצטרפו בקרוב, ביניהם סטרימינג של מוסיקה מפנדורה ועוד. 

לכרומקאסט יש יתרון גדול על אפל מבחינת המחיר. בעוד שאפל TV עולה 99 דולר בלבד ואנשים רבים מחשיבים אותו כמוצר לא יקר שמניב תמורה הולמת, כעת מגיע הכרומקאסט במחיר 35 דולר ונחשב ל"קניה אימפולסיבית", שכן מדובר במחיר של בילוי ממוצע עבור זוג אנשים. 

לכן, לא יהיה זה מפתיע אם אפל תחליט פתאום לחתוך את מחיר האפל TV בקרוב. אמנם אין זה סביר שמחיר האפל TV ישתווה או יתקרב לזה של הכרומקאסט, אך יהיה עליו לרדת ב-49 דולר לפחות כדי להישאר בתחרות על הסלון. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.