Forbes Israel Logo

הטרנד החדש של הסלבריטאים: בוטיק בארון הבגדים

אם אי פעם ייצא לכם להיכנס לארון בחדר השינה של הבמאי ההוליוודי קולין שטראוס, סביר להניח שתטעו לחשוב שנכנסתם לבוטיק מעצבים. למקרה שלא תזכו לתענוג, כך זה נראה מבפנים: חלל פרטי מצופה עץ שמוצגות בו נעליים בתוך תאים עם תאורה אחורית, ז'קטים מחויטים תלויים ברווחים מושלמים על גבי מוטות מוארים וכיסאות מפוארים שמספקים הפוגה מחיפוש בין הבגדים.

"אנשים נכנסים לחדר השינה שלי ואומרים, ‘וואו', כי זה נראה כמו חנות של לואי ויטון", מעיד שטראוס על ארונו שלו. אזור האחסון, שעלה 200 אלף דולר ובנוי כארון תצוגה, הוא עבודה של ליסה אדמס, בעלת תואר שני במנהל עסקים, שלפני חמש שנים הקימה את אל.איי קלוזט דיזיין, חברה לעיצוב ארונות בגדים לפי דרישה. "הטרנד היום הוא לעשות שופינג בתוך הארון שלך ולעצב אותו באווירה של בוטיק", מסבירה אדמס.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

מי כמוה יודע: בימים אלה אל.איי קלוזט דיזיין מעצבת מחדש ארונות בגדים עבור לא פחות מאשר 24 בעלי בתי יוקרה – מערב הסעודית ועד אוסטרליה – תמורת תשלום ממוצע של 60 עד 80 אלף דולר לארון.

רשימת הלקוחות של אדמס בארצות הברית נראית כמו רשימת מוזמנים לקבלת פנים עם שטיח אדום. היא עיצבה ארונות לאדי מרפי, דרק פישר, ג'ול וג'יליאן מייקלס, ועבור בילי קריסטל בנתה תצוגה מיוחדת המוקדשת לאוסף הטוקסידו השחורים שלו, שאותם צבר כשהנחה שוב ושוב את טקס פרסי האוסקר.

ליסה אדמס | צילום: LA closet design

בהתאם, העסקים הולכים וצומחים: בשנה שעברה עלו הכנסותיה ב־42% ועד כה השנה טיפסו בקרוב ל־30%. העבודה הגדולה ביותר של החברה עד היום היא חלל בן שלוש קומות ב־500 אלף דולר, בהשראת כלבו ברגדורף גודמן – עם קומות לפי נושאים וגרם מדרגות נעות פנימי.

מקרר בארון הבגדים

נשמע לכם מופרך? מתברר שבעלי ממון משקיעים סכומים לא מבוטלים כדי להפיק את המרב מהחללים הקטנים יחסית, וארונות הבגדים, שזכו בעבר למקום נמוך בשיקולים האדריכליים, הולכים וזוכים לתשומת לב מרכזית בעיצוב מחדש של בתים. על פי סקר של המכון האמריקאי לאדריכלים, שנערך בתחילת השנה, הגיעו חדרי ארונות למקום הראשון ברשימות הפרויקטים של מעצבים בארה"ב לשנת 2012.

אדמס נמצאת שם עבור אלה שמעצבים מחדש, או לפחות עבור המשקיענים מביניהם. החברה שלה היא אחת המעטות בעולם שמתמחה בעיצוב ארונות יוקרה, ואדמס מפקחת על כל פרויקט באופן אישי. היא תאמוד כל פינה, כל פריט לבוש וכל אביזר, כדי להבטיח שכל אחד מהם ימצא את מקומו הראוי.

ברגע שהשרטוט התלת־ממדי מאושר, היא מתחילה לצוד אחר פריטי ריהוט ייחודים וחומרים נדירים. הבנייה וההרכבה יארכו בדרך כלל כחודשיים, ואדמס תחזור למקום כדי לתלות בעצמה את הבגדים על מתלי לבד (לעולם לא תיל), להכניס מילוי למגפיים (כדי שלא יקבלו מראה מוזנח בתצוגה) ולסדר את הצעיפים בהתאמת צבעים על גבי מתלים מיוחדים.

ברשימת החובה של מביני העניין בתחום הארונות כיום ניתן למצוא מדפים בסגנון ספרייה עליהם עורמים אוספי נעליים ותיקים, מדפים תלויים גדושים בבגדים שמחוץ לעונה (עם נגישות קלה באמצעות משיכת מנוף), כספות תכשיטים חבויות המוסוות מאחורי מראות, תיבות עם תאורת לד ובהן בגדים מחויטים המוצגים כמו עבודות אמנות, מגירות מצופות במשי המוקצות לאביזרים כמו משקפי שמש, תאים עם בקרת אקלים למעילי פרווה וגימורים ראוותניים בדמות נברשות בדולח וחפצי נוי משיש קררה.

צילום: LA closet design

ישנן גם תוספות יצירתיות: מקררי יין, תחנות לארוחת בוקר, אזורי טלוויזיה, תיבות לחות לסיגרים ואפילו עמודים לחשפנים – והכל כחלק מהארונות.

נוף למלתחה

הנה נתון מעניין: מסתבר שקרוב למחצית מלקוחות החברה הם דווקא גברים. "הלקוחות הגברים שלי נמשכים לרעיון של מערת גברים שאליה הם יכולים ללכת כדי להיות לבד", מסבירה אדמס.
"לא מדובר רק בחלל פרטי אלא גם ברצון שלא לשמוע את מייבש השיער שלה, וברצון שלה שלא לשמוע אותי שר", מודה רוברט קורט, מפיק סרטים שחתום בין היתר על "קוקטייל" ועל "תפוס את הכלה". הוא ואשתו רוזלי סוודלין העסיקו את אדמס כדי ליצור טריטוריות לו ולה מתוך חלל של 55 מ"ר בבית שהחזיקו בו בעבר בבוורלי הילס. "אני אוהב תחושה אמיתית של חדר עם חלל ונוחות שגורם להנאה אסתטית, ולא מציע סתם פונקציונליות", אומר קורט, שמכר את הבית שלו בטראוסדייל אסטייטס לאחר שקיבל "הצעה שלא יכולנו לסרב לה" מאלן דג'נרס ופורשיה דה רוסי. כעת מתכננים הוא ואשתו את חדר הארונות לביתם החדש, שעלה 10.5 מיליון דולר.

מגישת הטלוויזיה ג'וליאנה רנסיק שכרה את אדמס לאחר שראתה את קיר הארנקים – המוצבים כולם בצורה מושלמת בין המחיצות – שאותו עיצבה עבור קריס ג'נר, אם המשפחה לבית קרדשיאן. "ליסה ניצלה את החלל טוב כל כך, עד שאני חוששת שלא אצליח למלא אותו!", מתלוצצת רנסיק.

כמו רבים מהלקוחות, גם הרנסיקים מאמינים שארון שימושי יקפיץ את ערך המכירה של ביתם. ישנם גם כאלה שמגייסים את אדמס במטרה מפורשת למצוא קונה. מפתחי נדל"ן מתחילים לשכור את אדמס גם לפרויקטים החדשים שלהם.

צילום: LA closet design

קשה לקבוע במדויק עד כמה מוסיף ארון לערך הבית. "קשה לכמת את הערך שמוסיף בפועל ארון כמו של ליסה, משום שמדובר בבתים שגם כך כבר שווים מיליוני דולרים", אומר מאוריציו אומנסקי, מנכ"ל דה אייג'נסי, שאשתו, קייל ריצ׳רדס, מתוכנית הטלוויזיה "עקרות הבית האמיתיות של בוורלי הילס״, קיבלה גם היא קצת עזרה עיצובית מאדמס. "זה בהחלט מוסיף ליכולת המכירה של הבית. איני יכול לומר כמה פעמים פספסתי עסקאות בגלל ארונות עלובים". אולם עבור לקוחות רבים הערך טמון ככל הנראה בשביעות רצון עצמית. "זאת התוספת הטובה ביותר בבית", אומרת קנדיס קוצ'נור, מנהלת חברת פרסום, שדירתה בפילדלפיה מצוידת בארון בגדים בצבע כחול־אפור, המציע נישת טלוויזיה מובנית ומקרר יין.

"בעלי לא יכול היה להבין מדוע עשינו זאת. עכשיו כשזה כבר גמור, כשאנחנו מארחים אנשים הוא מוליך אותם דרך הארון", מצחקקת קוצ'ינור. "הוא אוהב להתפאר במגירות העניבות שלו, שמסודרות לפי צבע, ואז להציע לאורחים כוס יין משובח עם נוף למלתחה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.