Forbes Israel Logo

היא משלנו: שיאנית השכר בארה"ב – ישראלית לשעבר

המנהלת המרוויחה ביותר בארה"ב בשנה החולפת לא היתה מנכ"לית פפסי, אינדרה נוי, גם לא לריסה מאייר, מנכ"לית יאהו. את התואר מחזיקה דווקא אישה פחות מוכרת – צפרא עדה כץ הישראלית, מנהלת הכספים הראשית ונשיאת חברת התוכנה אורקל. כץ, הנמצאת במקום ה-24 ברשימת הנשים החזקות של פורבס 2014, הרוויחה בשנה שעברה 44.3 מיליון דולר, לפי נתונים של מחקר באתר FindTheBest. מדובר בשכר של 5,055 דולר לשעה, או 1.4 דולר לשניית עבודה – פי 111 משכרו של הנשיא אובמה ופי 836 מההכנסות החציונית למשק בית בארה"ב.

כץ בת ה-52, נולדה בחולון ועברה עם משפחתה בגיל 6 לארה"ב. היא מלאה מספר תפקידים בבנקי השקעות בעולם, ואל אורקל הגיעה ב-1999. היא משמשת כסמנכ"לית הכספים של החברה מ-2005, ולאחר הפסקה קצרה, מונתה לתפקיד בשנית ב-2011. כץ המתגוררת בקליפורניה, נשואה לישראלי לשעבר, גל תירוש, אם לשניים ובעלת תואר דוקטור למשפטים מאוניברסיטת פנסילבניה.


כץ. מחולון לפסגת שיאני השכר בארה"ב | צילום: Oracle Photos Screenshots

הדיון על שוויון בארה"ב מתמקד לרוב בעובדה שיש כה מעט מנכ"ליות, אך אולי יש להתבונן על מספר המנהלות באופן כללי. לצד כץ מופיעות ברשימה גם המנהלות התפעוליות של פייסבוק וראלף לורן למשל, שריל סנדברג וג'קין ל. נמרוב. לפי אותו מחקר, שבחן 200 חברות בארה"ב מספר המנהלות עומד על 11,277 נשים לעומת 103,701 גברים.

רק 4.9% מתוך דירוג 500 החברות המובילות בארה"ב של מגזין פורצ'ן, מונהגות על ידי נשים, אך מעניין לא פחות הוא הנתון שפחות מ-11% מהמנהלים בחברות ברחבי אמריקה הן נשים. כץ היא דוגמה יוצאת דופן ומאוד לא מאפיינת את המצב – היא מובילה את שכר המנהלים (נשים וגברים), אך רוב עמיתותיה לא מרוויחות כמו מקביליהן הגברים. למעשה, המנהלות הבכירות מרוויחות בממוצע כ-18% פחות מהגברים.

אם אתם ממש רוצים לענות את עצמכם דרך אגב, תוכלו לבדוק באמצעות האתר כמה שנים תצטרכו לעבוד עם משכורתכם הנוכחית על מנת לצבור את הסכום שכל אחת מחברות הרשימה מרוויחה בשנה. כדי להשיג את כץ כנראה תצטרכו לעבוד כמה מאות שנים טובות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.