Forbes Israel Logo

היהלומנים הציעו כופר של 100 מיליון שקל בפרשת הבנק המחתרתי

היהלומנים מנסים לסגור את פרשת "הבנק המחתרתי" – בינתיים ללא הצלחה. היהלומנים אף הציעו לשלם לרשות המסים כופר של 100 מיליון שקל, בניסיון לסגור את הפרשה ולהפסיק את הפשיטות של המשטרה ושל אנשי רשות המסים – אולם רשות המסים דחתה את ההצעה, והחקירה נמשכת.

בתחילת 2012 פשטה היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה, ביחד עם אנשי רשות המסים, על הבורסה ליהלומים, ועצרה יהלומנים וסוחרי מטבע בחשד כי במשך שנים התנהל בבורסה בנק סודי שניהל פעילות בלתי חוקית במתחם הבורסה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

רשות המסים ציינה כי ממצאי החקירה מראים כי הבנק המחתרתי סיפק שירותי מטבע בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, מבלי לדווח לרשויות, תוך הסוואת הפעילות באמצעות עסקאות יהלומים פיקטיביות. במסגרת החקירה כבר הגישה רשות המסים 26 המלצות לכתבי אישום בחשד לעבירות בנושאי הלבנת הון, מס הכנסה ומע"מ. במקביל נמשכת החקירה בנוגע לחשדות נוספים. 

בעקבות החקירה המתמשכת גייסו מוסדות הבורסה צוות משפטנים ורואי חשבון, בניסיון לגבש הסדר עם רשות המסים. הצוות כולל את עו"ד פיני רובין, עו"ד רמי כספי, רו"ח משה ליאון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ויוני קפלן, לשעבר נציב מס הכנסה.

הבורסה ליהלומים | צילום: עיריית רמת גן

הצוות ניסה לשכנע את בכירי רשות המסים להגיע להסדר כופר, במסגרתו ישלמו היהלומים לרשויות המס כ-100 מיליון שקל, אולם ברשות המסים החליטו להמשיך בחקירה נגד היהלומנים החשודים ולא להגיע להסדר פשרה. היהלומנים טוענים כי החקירה והפשיטות מבריחות מישראל קניינים זרים ומאיימות על עצם קיום הענף.

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, בומי טראוב, אישר כי התקיימה פגישה עם אבי ארדיטי, סמנכ"ל חקירות ומודיעין ברשות המסים, בנוגע להסדר על תשלום כופר.

בפגישה ביקש טראוב את עזרת הרשות בסילוקם של עבריינים המנצלים את מתחם הבורסה לצרכי זנות, סמים וסחר נשק, אך הוסיף כי אם מדובר ב"אי אלו דברים אחרים, אנו מבקשים שיתחשבו בנו".

מדוברות רשות המסים נמסר כי לא ידוע על משא ומתן על הסדר תשלום כופר, וכי לאחרונה הסתיים שלב בחקירה המקיפה עם הגשת ההמלצה ל-26 כתבי אישום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.