Forbes Israel Logo

הירידה ממשיכה: הבורסה בתל אביב נעלה את היום באדום

היום הראשון לשבוע המסחר ננעל בבורסה ברחוב אחוזת בית בירידות שערים. המסחר נפתח היום באיחור של מספר דקות, בעקבות צלילה של חלק ממניות הביוטק והפארמה הנסחרות במעו"ף ביותר מ-7% בדקות שקדמו לפתיחת הפעילות. הנעילה האדומה בתל אביב מגיעה על רקע הנעילה השלילית בסוף השבוע, ועל רקע המסכים האדומים שצבעו את בורסות ניו יורק ואירופה ביום ו'.

מדד ת"א 25 רשם ירידה של 1.7%, מדד ת"א 100 צלל גם הוא בשיעור דומה. מדד הנדל"ן איבד 1% מערכו. מדד התקשורת הוא היחיד לעלות מבין המדדים המובילים, כאשר זה התחזק ב-1%. מדד הבנקים נחלש ב-1.1% ומדד הנפט והגז ב-0.6%.

בסוף השבוע החליט הבנק הפדרלי בארצות הברית שלא להעלות את שיעור הריבית שם, ולהותירה בטווח של 0.25%-0.5%. בניגוד להתבטאויות הנחרצות של הבנק בסוף השנה שעברה בנוגע להעלאות ריבית מרובות שהוא מתכנן לבצע לאורך שנת 2016, ורמיזות אודות כך במרוצת החודשים הקודמים, הפעם בחרו בפד שלא להתייחס או לרמז על מועד אפשרי להעלאה כזו. ההערכות בארצות הברית גורסות כי חודש יוני הוא מועד ריאלי לכך.

בשוק המניות המקומי, חברת "הזדמנות לישראל" זינקה היום ב-28%, לאחר שהודיעה הבוקר לבורסה כי מצאה מאגר נפט באזור ים המלח (רישיון הקידוח "חתרורים"), שאת שוויו היא מעריכה ב-1.2 מיליארד שקל. המאגר מכיל ככל הנראה, כך לפי הדוח שמסרה החברה, בין 7 ל-11 מיליון חביות.

מניית מנקיינד פתחה את המסחר בירידות חדות, וירדה ב-6.7% לאחר ששבה עם פער ארביטראז' שלילי של כ-14% מניו יורק. גם טבע ופריגו חזרו עם פערים שליליים והן רושמות ירידות של 4.3% ו-3.4% בהתאמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.